Eseje v této knize vznikaly ze zaujetí pro současné umění a literaturu jako zvláštní formu lidského myšlení - myšlení, ve kterém se smysl nepotvrzuje, ale neustále znovu a znovu objevuje.
Monografie postihuje mnohovrstevnatý a mnohostranný vývoj českého moderního umění v období, kdy byl poznamenán nebývalým tvůrčím kvasem na přelomu 19. a 20. století.
Svatý obrázek. V křesťanském světě má kromě svého estetického působení, ještě vyšší mystický smysl, a proto v něm věřící může kromě krásy nalézt i svoji víru. Svatý obrázek vybízí k meditaci, modlitbě i víře v zázraky.
Autor se snaží prokázat, že existuje estetika založená na vědeckém základě. Své tvrzení, že zlatý řez je matematickým klíčem krásy, zdůrazňuje natolik, že mýtus o něm nastoluje s konečnou platností.
Katalog ke stejnojmenné výstavě představuje práce sklářských výtvarníků, kteří vyšli z československé sklářské školy, ale působili či působí především v zahraničí.
Šestým dílem se dovršuje velký projekt pojednávající o vývoji českého umění ve všech jeho oblastech a žánrech, od architektury, malířství, kresby, grafiky a sochařství přes umělecká řemesla, fotografii, scénografii atd.
Co je vlastně opakem krásy? Na tuto otázku hledá autor odpověď na stránkách výpravné ilustrované publikace, kde na příkladech děl literárních i výtvarných ukazuje, že opak krásy se neomezuje jen na ohyzdnost satyrů či Harpyjí.
Kniha Jaro je součástí řady knih o lidových tradicích v naší zemi. Vysvětluje původ jednotlivých svátků, jejich časové zařazení, popis, pověry, legendy, pranostiky, lidové zvyky a tradice tohoto období.
Druhé vydání nejznámější prózy Boženy Němcové s ilustracemi Martina Velíška. Součástí knihy je CD (ve formátu MP3) s kompletním textem načteným Evou Holubovou.
Unikátní soubor fotografií Loun a jejich okolí pořídil jeden z nejvýznamnějších českých fotografů Jaromír Funke na počátku čtyřicátých let, kdy byly vystaveny na lounské radnici.
Kniha rozhovorů s předními představiteli amerického hard core punku nejen o hudbě, ale především o jejich názorech, o jejich postoji ke společnosti, pohledu na politiku, na Spojené státy, i na samotné punkové hnutí.
Publikace věnovaná české karikatuře první půle 20. století a jejím vazbám na ostatní dobovou výtvarnou tvorbu doprovází stejnojmennou výstavu pořádanou Galerií hlavního města Prahy ve spolupráci s Národní galerií v Praze.