Výjimečný talent a génius; senzibilní tvůrce tichých krajin i umělec znázorňující sám sebe bez známek studu, jenž dokázal vytvořit 170 svých autoportrétů. Německá verze publikace.
Anna Zemánková (1908–1986) is one of those distinctive artists whose work is not easily defined. For many reasons, her art tends to be categorized as art brut, of which she is one of the most mysterious and magical representatives.
Na přelomu 20. století vyvinul katalánský architekt Antoni Gaudí svou vlastní, jedinečnou architektonickou řeč. Seznamte se s ní na dvanácti vybraných vyobrazeních.
Lekníny jsou posledním a snad i absolutním vrcholem uměleckého vývoje Clauda Moneta. Jsou zastoupeny v mnoha mezinárodních sbírkach, staly se jedním ze symbolů jeho tvorby.
Publikace vyšla u příležitosti autorovy výstavy v Topičově salónu v prosinci 2017. Obsahuje 50 reprodukcí obrazů, které byly na výstavě vystaveny. Obrazy vznikly během posledního pobytu v Peru.
Jiří Balcar (1929–1968) bezpochyby patří k nejznámějším
českým umělcům padesátých a šedesátých
let. Ve své rozsáhlé malířské a grafické
tvorbě jako jeden z mála kriticky reflektoval
stav československé společnosti.
Reprint knihy, kterou Josef Váchal vydal v roce 1923 v nákladu 25 výtisků.
Kniha obsahuje jedinečnou kolekci 45 barevných a 20 černobílých dřevorytů. Sebezpytný text, který netypicky postrádá ironii.
Tato monografie Balcarovo dílo nově zhodnocuje a poprvé je ukazuje v celé šíři; zahrnuje jak volnou, tak užitou tvorbu, neboť jeho přínos v oblasti knižních úprav, ilustrací a návrhů plakátů je zásadní.
Publikace vychází jako doprovodný katalog k retrospektivní výstavě avantgardního umělce Avděje Ter-Oganjana V prdeli (aneb „Muzeum ruského futuristy“), která se uskutečnila v roce 2013 v pražské galerii tranzitdisplay.
Kniha 1912, vycházející u příležitosti výstavy k stoletému výročí otevření Obecního domu, má podobu mozaiky mapující rok 1912, který byl doslova nabit přelomovými událostmi.
Jedno z nejvýznamnějších děl české literatury s obrazovým doprovodem Oldřicha Hamery (* 1943), výrazného českého grafika, mj. jediného žáka a spolupracovníka Vladimíra Boudníka.
Autor (jedna z největších postav moderního výtvarného umění) v knize rozvíjí myšlenky - výsledky pozorování a pocitů z období několika let na počátku 20. století.
Pocit života v nerušeném proudu dění, toť obsah a záměr každé čínské krajiny- tento známý postulát Emila Filly měl na vědomí i autor této knihy a toto pojetí prostupuje jako červená niť výkladem více než půldruhého tisíciletí vývoje krajinomalby.