Na počátku příručka nabízí teoretický úvod rozdělený na dvě části. První obsahuje především základní definice používaných pojmů. Jsou v něm také informace o legislativě spojené se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Publikace je věnována zejména dětem předškolního věku a mladšího školního věku, ale také jejich pedagogům a rodičům. Zaměřuje se na rozvoj emoční a sociální stránky dítěte, jeho orientaci ve vztazích s dospělými i vrstevníky ve skupině.
V předjaří není těžké být botanikem. Kvetoucích rostlin je ještě jen omezený počet druhů a mají dosti nápadné květy. Když si zahrajete pexeso jarních květů, brzy je začnete rozeznávat i v přírodě okolo sebe.
Pexeso umí hrát asi každý. Naše pexeso se jmenuje "Každý je někde doma" a obsahuje 32 dvojic kartiček, na kterých se děti i dospělí učí, kde bydlí jaká zvířátka: někdo v noře, někdo v budce, někdo v boudě, někdo na půdě, někdo v mušli, někdo v hradu.
Než začnu psát, budu si s pastelkou hrát.
Soubor zábavných grafomotorických cvičení pomůže dětem předškolního věku i malým školákům při zdokonalování jemné motoriky, smyslového vnímání a vytváření technických dovedností.
Logopedická cvičení - soubor první, obsahuje dvacetdva pracovních listů k jedenácti hláskám. Některé listy a cvičení jsou zaměřeny na hlásky artikulačně jednoduché (M, P, B, V, F), jiné na artikulačně náročnější (C, S, Z, Č, Š, Ž).