Katalog k výstavě Hany Purkrábkové v Museu Kampa představující její osobitou
tvorbu, v níž se propojuje naivizující realismus zobrazení se smyslem pro ironii a
absurditu banálních situací.
Katalog-průvodce výstavou představuje tvorbu Jitky Svobodové od dob studií na Akademii výtvarného umění, které ukončila v roce 1967, až po práce z roku 2023.
Kniha dialogů Rozhovory s Lubošem Plným (Antropologie výtvarné tvorby v reálných a virtuálních světech) iniciovaná Hanou Stehlíkovou Babyrádovou je autentickou výpovědí o osobním zázemí pozoruhodné tvorby světově proslulého umělce art brut.
Malíř, esejista a hermetik Martin Stejskal je autorem interpretační metody konturáže a fázovaných ilusí, v nichž zkoumá princip metamorfózy obrazových iluzí. Tato výtvarná monografie je souhrnem většiny těchto prací.
Edice dosud nepublikované vzájemné korespondence sochaře Františka Bílka (1872−1941) a architekta Josefa Fanty (1856−1954) obsahuje množství neznámých informací o Bílkově raném tvůrčím období a některých jeho důležitých zakázkách.
Kniha zachycuje jedinečné setkání Theodora a Jana Pištěka, otce a syna, dvou vynikajících malířů, kteří se představili v roce 2022 na přehlídce Dva světy v pražské Galerii Villa Pellé.
Kniha Abstraktní umění obsahuje vybraná díla českého autora, který se touto tvorbou zabývá již více než 15 let. Autor rád používá živé a syté barvy a tvoří ve stylu geometrické abstrakce a volné abstraktní malby.
Představuje nejviditelnější umělecké dílo přístupné pohledu návštěvníka při příchodu před kostel opatství ve vesnici Conques /Francie/: bohatě zdobený a polychromovaný tympanon představující scénu Posledního soudu.
Figurína malířské panny naslouchající Allenu Ginsbergovi, hrající si s bratry
Čapky, jako postava obrazu Františka Kupky, společnice Vítězslava Nezvala či
Jiřího Koláře, ale také jako Salome nesoucí hlavu svého tvůrce – samotného
malíře.
Publikace Věci venku se soustřeďuje na dílo Čestmíra Sušky pro veřejný prostor – umění umístěné v exteriéru města či v krajině, které má šanci oslovit i ty, kteří výstavní síně nevyhledávají.
Knižní vydání disertační práce, která analyzuje problematiku uměleckého vzdělávání a jeho následného vlivu na pozdější životy absolventů a absolventek oborů volného umění na AVU.
Na současné výtvarné scéně lze najít jen málo autorů, kteří zůstávají věrní jednomu a navíc tak tradičnímu námětu – portrétu, jak to již přes dvacet let činí Ivana Štenclová.
Publikace Jan Zrzavý a Benátky se po rozebrání prvního vydání z roku 2010 a dotisku z roku
2011 dočkala druhého, rozšířeného vydání, v němž je uveden kompletní soubor 25 obrazů, které
Jan Zrzavý daroval benátským kapucínům.
Dílo Jana Zrzavého ve sbírkách Karáskovy galerie. 18 volných grafických listů Jana Zrzavého 165 x 225mm. Grafiky věnoval Jan zrzavý ve 20. letech minulého století Jiřímu Karáskovy pro jeho sbírku.