Básnická výpověď Radka Touše (1993) je založena především na úspornosti výrazu a působivých detailech. Knihu kongeniálně doplňují kresby malíře Josefa Šmída, vzniklé za použití rybích kostí a litografické tuše.
Padesát dva týdnů roku 2019, padesát dva dvojic. Texty nejsou klasickou prózou ani klasickou poezií a přece mají obě dvě kategorie v sobě obsažené. Podobně i fotografie překvapují svými nečekanými úhly pohledu, motivy a kompozicemi.
Za dveřmi našich domovů číhá spousta nebezpečí, a proto je třeba být obezřetný a dobře se rozhlížet, svítí-li na semaforu zelená, nebo jestli se ulicí neřítí splašená tramvaj.
Poezie autorů, kteří netouží být veřejně počítáni za básníky a účastnit se literárních tanců, bývá zvláštně očištěná. Jen do ní se doopravdy vtěluje staré klišé o textech, které musely vzniknout, protože se nedalo jinak.
Básnická prvotina snad až příliš mladé autorky je (v)zdechnutím nad neuchopitelností i dokonalostí života, nad ztrátou i úpěnlivou snahou přiblížit se ideálům, úvahou nad touhou i bezmocí, promluvou k člověku i lidem.
Radek Malý očekávaný i nečekaný, příjemná změna kurzu v díle muže devatera literárních řemesel. Básník se odráží od pevniny vázaného verše a mapuje zcela nové končiny za ilustračního doprovodu Heleny Wernischové.
Soubor veršů, který byl nalezen v pozůstalosti tragicky a předčasně zemřelého českého sochaře a restaurátora. Zádumčivý sochař uvažuje ve svých básních nad životem, nad láskou i nad smrtí. T
Debut Lucie Jesenské Božské odpoledne je experimentální text, v němž se mísí prvky prózy, dramatu, deníku, místy přesahující k cestopisu či science fiction. Mohli bychom ho též nazvat básní v próze.
Sbírka hororových básní opředených závojem hříchu, fantastiky, filosofie, erotiky a bizarnosti. Na knize se podílelo 21 umělců, kteří svůj vztah k hrůze reprezentují stylem takřka opojným.