Monografie se věnuje trubadúrskému zpěvníku R, středověkému rukopisu obsahujícímu přes tisíc básní a jiných, v převážné většině okcitánsky psaných textů, a ukazuje, jakým způsobem jej lze číst coby jednotný literární artefakt ve stavu zrodu.
První část knihy tvoří práce Jakuba Rataje Převod pohybu lidského těla na zvuk pomocí senzorů. Ve druhé kapitole se Jakub Rataj věnuje konkrétním východiskům a postupu při práci na inscenaci Umění manipulace.
Kučerovci byli slavní. Nepředstavitelně. V encyklopediích o nich mnoho nenajdete, teoretici si s nimi nevědí rady, ale posluchači je milovali a milují.
Zpěvník obsahuje písně námořnické, vodácké z dob začátků trampingu a pár vodáckých (objevených od Vod. zp. 1).
Najdete v něm písně od interpretů Hop Trop, Wabi Daněk, Michal Tučný, Ivan Mládek, Hoboes, Ozvěna, T.O. Rowers, Paběrky ad.
Kniha pojednává v několika tematických kapitolách o vývoji české hudební estetiky, vědy a kritiky v období od konce druhé světové války do konce šedesátých let.
Kniha obsahuje moderní český překlad Rejchova raného spisu O novém systému fugy, jenž je teoretickým zdůvodněním autorova zásadního kontrapunktického cyklu 36 fug pro klavír.
V memoárech Nicka Kenta, hudebního publicisty, jenž svá nejlepší novinářská léta strávil jako dopisovatel světoznámého New Musical Expressu, před námi ožívá rocková scéna sedmdesátých let.
Texty zachycují stopařské zážitky z cest do Polska v době, kdy se tam ještě nedalo jet legálně, i prožitky návštěvníka hudebních festivalů (včetně prvního velkého rockového festivalu ve východní Evropě v Jarocinu).
Autorka se v knize věnuje tentokrát Moravě, která je svou pestrostí a bohatstvím živého folklóru jiná než Čechy. Navštívíme Horácko, Slovácko, Hanou, Lašsko, Valašsko a mnoho dalších míst celé Moravy, kde je hudba doma více, než kdekoli jinde u nás.