Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům.
Publikace je určena dětem od 7 let; zejména těm, kteří mají problémy se čtením a s vnímáním obsahu čteného textu. Své čtenářské dovednosti s její pomocí ale mohou rozvíjet také žáci bez těchto obtíží.
Autorky vycházejí z Rámcového vzdělávacího plánu pro předškolní vzdělávání a u každého projektu formulují dílčí výchovně-vzdělávací cíle, rozvíjené klíčové kompetence i očekávané výstupy.
Pracovní sešit je určen předškolním dětem, které mají problémy se sluchovou diferenciací. Jejich řeč je hůře srozumitelná pro mnohočetnou dyslalii neboli patlavost. Tyto děti mluví často rychle, bez sluchové kontroly, nedokážou opravit svůj vlastní n
Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné použití.
Tato kniha je příručkou, která chce pomoci učitelům zvládnout vypjaté situace. Učí je mluvit s žáky způsobem, který posiluje vzájemný vztah, a řešit konflikty tvůrčím způsobem, který přináší oboustrannou spokojenost.