Co všechno dokáže láska a proč je dobré dělat to, co máme rádi. Zjistíme, zda je láska záležitostí spíše přírodovědy, chemie, nebo psychologie. Kdo a proč postavil Tádž Mahal a co zahřívá tučňáky v nehostinné Antarktidě.
Reflexe a hodnocení kvality výuky I. je prvním dílem učebního textu, který vede své čtenáře – budoucí učitele, k soustavnému promýšlení a zlepšování kvality didaktické práce se žáky ve výuce.
Co je to rytmus? Jak rytmus zakoušíme a jak rytmicky žijeme? V jakém smyslu je skutečnost utvářená rytmicky? Jak lze rytmus definovat nejen jako princip organizace času, ale také prostoru? Čím se zabývá rytmická analýza?
Proč homo sapiens přežil, zatímco ostatní druhy lidí vymřely? Co rozhodlo o tom, že se z nás staly bytosti schopné měnit klima, upravovat geny a snít o nesmrtelnosti?