Za podmanivým názvem knihy Dřevěné oči se skrývá deset esejů, které Carlo Ginzburg publikoval na přelomu druhého a třetího tisíciletí. Jejich společným jmenovatelem jsou dějiny umění, literární teorie a sémantika.
Helena Třeštíková vypráví v otevřeném a intimním rozhovoru s dcerou Hanou o svém dětství a dospívání, profesním životě i o hrdinech svých dokumentárních filmů.
Příběhy, které pobaví a dojmou. Autorka vám prozradí, čím okouzloval její tatínek řeznice a zelinářky, jak vám zdědené telefonní číslo změní identitu, proč jí Karel Gott podepsal kapesník nebo co jí ukázal Arnošt Lustig ve svém nuselském příbytku.
Daimler-Benz, Allianz, Porsche, Volkswagen a BMW… Všechny tyto a mnohé další globální společnosti spojuje temné dědictví rodin, které je založily nebo ovládly.
Příprava na krizi bývá ve většině příruček založená na plánování útěku z města do přírody či na chalupu, kde lze v potu tváře sázet brambory a čekat, než se společnost vzpamatuje.
V knize Jiřího Přibáně nalezneme tematicky uspořádané eseje, které autor publikoval v průběhu posledního desetiletí. Jeden z esejů dal název celému výboru.
Kniha, jež se věnuje historii ukrajinsko-ruských vztahů, je v českém veřejném prostoru, jímž se šíří redukované obrazy, zjednodušené pravdy, emoce a obavy, neobyčejně potřebná.