Venturing across five decades of American culture, this landmark book explores how modern graphic design emerged in the United States and how it became an intrinsic feature of the country’s identity.
Výtvarná monografie malíře a grafika (*1942), který je možná známější svým dílem literárním, především sbírkami básní, přestože v letech 1968 –2023 uspořádal třicet samostatných výstav (z toho dvě v SRN) a účastnil se sedmi výstav kolektivních.
Obrazová publikace připomíná mimořádného grafika a znalce ateliérového skla Iva Křena /1964-2020/, který se vedle svých grafických a uměnovědných aktivit věnoval celému spektru více i méně vážných uměleckých disciplín.
Ústředním tématem zcela výjimečné publikace se stal strom a jeho podoby i proměny v dějinách umění napříč staletími. Strom jako jeden z nejfrekventovanějších uměleckých, ale i sakrálních motivů podněcuje naši fantazii, ale zároveň je zdrojem obživy.
Vstoupíme-li do imaginárního světa Jaroslava Róny a odhalíme jeho niterné výtvarné sny, pomůže nám to pochopit cíle umělcovy tvorby a dešifrovat široký námětový rejstřík a repertoár motivů jeho díla.
První souhrnná publikace o českém sochaři a restaurátoru Arnoldu Bartůňkovi (1955) představuje jeho formální a umělecký vývoj od 80. let minulého století po současnost.
Kniha o díle malíře Josefa Multruse zahrnuje výběr obrazů napříč jeho celoživotní tvorbou. Kromě strohých osobních dat, nabízí také popis některých děl s důrazem na žánrové výjevy. Právě ty představují vrchol jeho umělecké činnosti.
„Obrazy jsou jména toho, co nedokážeme pojmenovat,“ říká Miroslav Petříček, filosof,
pedagog a překladatel, který se zabývá reflexí vizuálního umění už několik desetiletí.
Své postřehy shrnul mimo jiné v knize Myšlení obrazem.
Publikace Stanislav Podhrázský a přátelé je spojena se stejnojmennou výstavou, kterou připravil GASK k uplynulému stoletému výročí narození Stanislava Podhrázského (1920- 1999). Představuje průřez autorovým dílem v souvislostech uměleckého prostředí.
Autor ve své knize představuje věci ze dřeva i obrazy ve dřevě. Vypráví, jak vznikly a dokládá, že – co se týče dřeva – prozrazením kouzla kouzlo nezevšední. Vyprávění je dřevěné a patřičné. Najdete tu i malé povídky.
Galerie hlavního města Prahy pečuje o nejvýznamnější pomníky, sochy a sousoší v Praze. Tato knížka má ambice ukázat šíři otázek a úkolů kolem péče o umělecká díla ve městě, potěšit každého milovníka Prahy a umění bez rozdílu věku.
Představuje nejviditelnější umělecké dílo přístupné pohledu návštěvníka při příchodu před kostel opatství ve vesnici Conques /Francie/: bohatě zdobený a polychromovaný tympanon představující scénu Posledního soudu.
Publikace České loutkářství – Tradice a kontinuita je výsledkem dvouletého týmového výzkumu (2021–2022), jehož hlavní inspirací se stal zápis českého loutkářství na seznam nehmotného kulturního dědictví UNESCO v roce 2016.
Renesanční benátský malíř Giorgione (1477–1510) je v dějinách umění velkou pohánějící silou, která se rychle vytratila, ale přesto zanechala podstatnou stopu v nové éře malířství.
V rušných letech devadesátých se na české výtvarné scéně důrazně přihlásila o slovo nová umělecká generace. V důsledku otevřených hranic měla možnost nejen poznávat, ale také se aktivně zapojovat do dění na mezinárodní scéně.