Reflexe a hodnocení kvality výuky I. je prvním dílem učebního textu, který vede své čtenáře – budoucí učitele, k soustavnému promýšlení a zlepšování kvality didaktické práce se žáky ve výuce.
Kniha zkoumá současnou kulturní a společenskou situaci a to, jak může život dnešních dospívajících naplněný tlakem vést k úzkosti, depresi a nakonec sebevraždě.
Kniha komplexně zpracovává drogový problém v Československu od roku 1938 do roku 1989, kdy u nás byly u moci totalitní režimy – vláda Protektorátu Čechy a Morava kontrolovaná německými okupanty a poté komunistický režim.
V knize si autor přisedá k duši těch, kdo ztratili někoho blízkého nebo se chystají k vlastnímu odchodu. Podává i inspirace, jak odtud pomáhat našim zesnulým. S úvodním slovem Alfreda Strejčka.
Slavnou monografií o lidské komunikaci z roku 1967 se etablovala skupina psychologů a psychiatrů kolem Mental Research Institute v americkém Palo Altu. Knihu lze považovat za základní přehled tzv. komunikační psychoterapie.
Proč finanční bubliny propukají tak rychle? Proč se některá videa na internetu stávají „virálními“ a některé dezinformační kampaně jsou tak efektivní? Proč je tak náročné vyrovnat se s šířením nových onemocnění, jako je SARS nebo covid-19?