Ze svého dávného vězení se osvobodí džainská válečná loď disponující smrtící technologií. Jejím cílem je dopadnout svého starého protivníka Klientku a zničit při tom všechny, kdo se jí postaví do cesty.
Co se stane s civilizací napadenou jedovatými mravenci? Jak lze během jednoho dne vystoupat na alpský štít a bezpečně se dostat zase zpět do hotelu? Co se ukrývá za tajemnými dveřmi ve zdi anebo v rádžově trezoru?
Mezi vznikem prvního a šestého Dobrodružství Rychlé Veverky uplynulo rovných deset let. To už je jistě dobrý důvod k ohlédnutí – a k přípravě souborného vydání předchozích příběhu.
Vítejte v naší době – 20. letech tohoto století, jak si je představovali Arkadij a Boris Strugačtí. Není to svět Poledne, ještě ne, ale zářná budoucnost již probleskuje jen kousek za obzorem.
Jsme zpět ve Svaté Marii a Max nic nevychází. Znovu zažívá jednu zatracenou pohromu za druhou. Setká se s Isaakem Newtonem, který jí ukradne zrcátko, a navštíví bitevní pole u Azincourtu.
Na Helikonii, planetě obíhající kolem binárních sluncí, trvá Velký rok tři tisíce let pozemského času: lidská civilizace se vzmáhá zjara, vzkvétá během období léta a téměř zaniká s nástupem zimy, jež přetrvává po mnoho lidských generací.
V polovině devatenáctého století svět postihla katastrofa. Některé části zemského povrchu byly vymazány, hladiny oceánů se zvedly. Zanikly celé státy, jiné vznikly. Jedním z nich bylo Česko-slovenské království.
V temné budoucnosti Warhammeru 40 000 je Hvězdná pěchota Adepta Astarta poslední nadějí lidstva. Mladý Ragnar z planety Fenris je povolán do vznešené, ale divoké kapituly Hvězdných vlků.
Země je radioaktivní a život na ní je možný jen v rezervacích.
Trantor již ovládl polovinu Galaxie.
Mezi světy, které jeho vlivu dosud odolávají, patří i Sark prosperující z vykořisťování své vazalské planety Floriny...