Kniha vznikla jako rozšířené vydání monografie Lidský mozek (2000, 2002). Popisuje funkční systémy lidského mozku obecně, zrakové, sluchové a taktilní poznávání, paměť, jazyk, praxii, lateralitu, emoce, vědomí a pozornost.
Narůstající počet mladých lidí v „objektivních" nebo „subjektivních" životních krizích sahá po žiletce či hořící cigaretě a zaměřuje svou „agresivitu" proti sobě. Tato publikace vysvětluje, že nejde o agresivitu v zjednodušujícím slova smyslu.
Těžištěm knihy je problematika soudobého chápání funkcí emocí v našem životě, otázky regulace - kontroly a zvládání a emocionální ovlivňování našich poznávacích procesů.
Studie prostřednictvím učení francouzského psychoanalytika Lacana zkoumá život školní třídy v pubertálním věku z hlediska sociálních vztahů a vývoje identit.
Překlad aktuálního vydání názorné, didakticky vynikající publikace, která slouží jako doplněk učebnic biochemie na lékařských a přírodovědeckých fakultách.
Publikace se zaměřuje na problematiku rezistence vůči psychofarmakům u pacientů se závažnými duševními onemocněními, jako jsou schizofrenie, bipolární porucha, deprese, vybrané úzkostné stavy a obsedantně-kompulzivní porucha.
Učební text obsahuje přednášky z fyziologie trávicího traktu a je určen pro studenty programu Všeobecné lékařství na Lékařské fakultě v Plzni. Pro třetí vydání byl text aktualizován a doplněn o patofyziologické nebo klinické poznámky související s po
Monografie je stručným a názorným vodítkem u nejčastějších akutních neurologických diagnóz, se kterými se mohou setkat lékaři urgentního příjmu, neurologie, neurochirurgie, anesteziologie a resuscitace.