Antoine Pevsner (1886 Bělorusko – 1962 Paříž) položil roku 1919 spolu s bratrem Naumem Gabo základy nového umění usilujícího skoncovat s tradiční estetikou kompaktní hmoty, kterou nahrazuje estetikou prázdného prostoru a členěnou hloubkou prostoru.
Kniha vzpomínek Jimmiho Ernsta (1920 – 1984), syna slavného malíře Maxe Ernsta, líčí život umělecké avantgardy v USA během Druhé světové války a v létech po ní.
Výběr z rozhovorů jednoho z nejvlivnějších historiků umění Davida Sylvestera se zaměřuje na pět vynikajících osobností amerického výtvarného umění 2. poloviny 20. století.
Emil Filla byl renesančním typem umělce. Spojoval v sobě malíře, grafika, sochaře, historika i teoretika umění, filosofa, básníka i prozaika. Tento výběr z textů Emila Filly se omezuje na monografické portréty osobností.
Soubor sedmi Stravinského přednášek pronesených na Harvardu v rozmezí let 1938 – 1939 patří mezi nejdůležitější texty hudební vědy, jde o dílo, které odkrývá podstatu a je i analýzou jeho vlastní tvorby.