Kniha Bratři s kufry je souborem studií zaměřených na rakousko-uherskou civilizační misi v Bosně a Hercegovině v období její okupace a anexi mezi lety 1878 a 1918.
Kniha Milk and Honey představuje třicet dva rozhovorů s třiceti pěti umělkyněmi a umělci, kurátorkami a kurátory, aktivistkami a aktivisty na téma mateřství, otcovství, rodičovství.
Kniha Water has no hands shromažďuje, uchovává a sdílí obrazy a příběhy spojené s místy, procesy znečištění, ohněm, vzdálenými setkáními, vůlemi, původností, budoucností, pásy, chladem, barvou a přátelstvím.
38. číslo Sešitu pro umění, teorii a příbuzné zóny nabízí čtenářstvu čtyři odborné studie a dvě recenze vztahující se k současné praxi i nedávné historii umělecké produkce.
Kniha Proměny maskulinit je trans-žánrovou antologií propojující pestrou mozaiku přístupů a cest k tématu maskulinit na osobní, umělecké, filozofické i vědecké rovině.
Kniha Náš Dům je zaznamenáním i výsledkem procesu hledání české architektury nájemního bydlení, kterým se autorka zabývala v letech 2018–2022 v rámci doktorského studia na Akademii výtvarných umění v Praze.
Kristina Láníková ve své umělecké dokumentaci výtvarně zpracovává zkušenost s dlouhodobým užíváním psychofarmak a jejich vysazením. Kniha obsahuje přípravné náčrty, fotografie objektů, cyklus rukopisných „omluv“ a asambláže.
Kniha Výstavy mají historii přináší do českého prostředí vybrané překlady textů známých i méně známých autorek a autorů představujících základ diskurzu tzv. exhibition histories – oboru zabývajícího se dějinami výstav.
37. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny začíná editorialem Jana Zálešáka a Zuzany Jakalové, kteří v něm představují koncept tohoto tematického čísla, zaměřeného na kurátorský výzkum.
Lze jedním médiem, médiem tištěné publikace, sestávajícím se z textů a obrazových reprodukcí, zprostředkovat uměleckou tvorbu vznikající v médiích zcela jiných?
Žijeme v éře superhrdinských blockbusterů, ale zároveň také obrovského nadbytku kritické literatury, která reflektuje všechny aspekty naší reality, samozřejmě včetně samotné populární kultury.
Publikace vychází z disertační práce, jež se soustředí na šedesátá léta, které bylo pro československou výtvarnou kritiku důležitým obdobím. Autorka v jednotlivých částech knihy hledá odpověď na otázku, jak pracovat s kritikou a nabízí možné vymezení
36. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny přináší bohatou škálu žánrů i témat. Obsahuje tři recenzované studie, esej, rozhovor a dvě recenze. V prvním textu čísla, nazvaném Politika intimity. Diskuse o vztahu soukromé a veřejné sféry v českém umění
Kniha komiksových příběhu je společným dílem ukrajinských umělkyň, studentek a studentů, kteří našli zázemí na pražské Akademii výtvarných umění po vypuknutí války na Ukrajině.
V 34. čísle Sešitu pro umění, teorii a příbuzné zóny se sešly texty týkající se konkrétních trendů v současné umělecké tvorbě i teoretické či historické reflexe umění obecně.
Co je to skica? Jak vznikne něco, co ještě před chvílí neexistovalo? Jak se rodí dílo, za jakých okolností a jak se nápad formuje? Co předchází skice a jak samotná situace vypadá?