Generace N je bohatě ilustrovaná umělecká publikace. Seznámí vás s nastupující českou uměleckou scénou. Na ploše 630 stran a více jak 500 reprodukcí se odehrává vizuální příběh 88 jmen s neobvyklým slovním doprovodem.
Jedinečná kniha kompletního grafického
soupisu obsahuje přes 950 reprodukcí všech
Boudníkových grafických prací a řadu vizuálních
srovnání, neboť každý kus jeho grafiky lze vnímat
jako samostatný originál.
Na ploše více jak třiceti ukázek interpretuje své znalosti k rozmanitým dílům,
nejen české provenience, historička umění Michaela Trlíková, která se zabývala
nástěnnou malbou Františka Antonína Teppera.
Dílo Barbory Myslikovjanové upoutá na první pohled svou výraznou emotivní silou. Teprve v dalších vrstvách pronikáme do příběhu bolesti a zjišťujeme, co všechno se může skrývat ve slupce klišé nevinného dětství.
Michal Singer se touto knihou představuje jako jeden ze solitérů generace výtvarníků, jejichž postmoderní přebývání na planetě umění bylo jedním z východisek, jak přežít šedivou nicotnost reality pozdního socialismu.
Publikace poprvé reprodukuje celé Kubinovo album Facsimiledrucke
nach Kunstblättern von Alfred Kubin a Schneiderův cyklus
Zwölf Zeichnungen von Sascha Schneider a představuje tak reflexi
jejich díla ve vzájemných souvislostech.
Publikace seznamuje diváka s nejdynamičtější a přelomovou etapou
uměleckého oboru sochařství, ve kterém dosáhli čeští výtvarníci vpravdě
světové úrovně.
Pozornost, kterou v této knize získává umění 19. století, je mimořádná.
Můžeme ji do jisté míry vnímat jako učebnici sestavenou předním
znalcem a historikem umění ve spolupráci se sběratelem, jež je
výsledkem mnohaleté odborné činnosti.
Osvobozování sentimentu je reprezentativní obrazovou publikací, jež přináší objevný umělecko-historický pohled na bohatý a výtvarně zajímavý aspekt sentimentu ve výtvarném umění střední Evropy.
Nová básnická sbírka zve čtenáře do prostředí zvýšené vnímavosti a citlivosti na zdánlivě obyčejné jevy a věci, které nás obklopují. Prostor, jenž nám básně otevírají, pracuje s chytře vypointovanou metaforou.
Kniha s rozsahem přes 350 vyobrazení je koncipována ve třech kapitolách. Od
volné krajiny se postupně dostáváme k pohledům na rozmanité české hrady,
zámky, lázně a města v symbolicky vrcholící vedutě Prahy coby caput regni.
Publikace je koncipována jako interpretační katalog seznamující zájemce s historií každého uměleckého díla, jeho ikonografickým obsahem a podrobně líčí jednotlivé biografie umělců.
Grafika raného 19. století je přitažlivá pro badatele, sběratele i širší veřejnost. Publikum může překvapit bohatstvím témat, sahajících od ilustrace Bible i antické mytologie přes novoročenky až po karikaturu.