Publikace přináší soubor esejí, které reflektující autorský rukopis, žánry, módy, filmový jazyk a jeho vývoj na příkladech vybraných filmů o umění českých dokumentaristů
Sonátu vytvořil autor pro Mezinárodní soutěž Leoše Janáčka na základě prostého zadání – mělo jít o virtuózní kus pro sólové housle v rozsahu několika minut, který by bylo možné zařadit do povinného programu prvního kola.
Po rozpadu velkých varhanářských paradigmat 19. a 20. století se současný stav na poli stavby varhan jeví jako bohaté spektrum celé řady uměleckých a konstrukčních přístupů, které však zároveň představují výzkumný problém při pokusu o vymezení rámce.
Publikace je reflexíi metod, postupů i limitů režijní práce se studenty herectví ve školním studiu bezprostředně předcházející jejich vstupu do divadelní praxe.
Text přináší pozoruhodnou zprávu nejen o jednom studiovém divadle – nejdříve na okraji (a posléze v centru) divadelního dění v tehdejší ČSSR, ale je to i autentický dokument o společenských a politických poměrech v kulturní oblasti v oněch časech.
Čo sa stalo so scenáristickými ambíciami Ladislava Grosmana po úspechu Obchodu na korze? Boli nejaké? A čo sa vlastne stalo s ním, po tom, ako v roku 1968 emigroval z Prahy do Izraela?
Kniha se věnuje metodě osmičkové řady a možnostem aplikace jednotlivých cvičení do herecké praxe. Tato metoda však není výlučně určena pro posluchače herectví, ale může se úspěšně aplikovat i jako stimulační a rehabilitační metoda v hlasové terapii.
Publikace Tvorba francouzských skladatelek pro sólové varhany v 19. – 20. století pojednává o životě a sólové varhanní tvorbě deseti význačných skladatelek.
I když skladatel Bohuslav Martinů v Brně nikdy nežil ani pracovně nepůsobil, patřilo mezi místa, kde bylo jeho dílo – často vůbec poprvé – pravidelně uváděno.
Publikace pojednává o kvartetním díle Leoše Janáčka, především pak o notových edicích, které jsou následně z hlediska svého obsahu vzájemně konfrontovány. Cílem bylo vnést do současného labyrintu odlišností edic obou Janáčkových kvartetů řád.
Projektový management je charakteristický systematickým a integrálním řízením procesu vývoje od vzniku tvůrčího nápadu po realizaci konkrétního produktu či řešení. Tato publikace se soustředí na řízení eventových projektů.
Skladba Zbyňka Matějů splňuje účel, pro který byla vytvořena. Interpret zde dostane příležitost ukázat svou virtuozitu v technicky náročných pasážích a zároveň projevit smysl pro vedení hudebních frází. A
Kniha je věnována experimentální „nové opeře“ s názvem Chameleon aneb Josef Fouché (premiéra 16. dubna 1984, Dům umění města Brna), kterou vytvořil autorský kolektiv /M. Štedroň, L. Kundera, P. Oslzlý a P. Scherhaufer/
Smyslem této publikace je přiblížit a zpřístupnit oblast kolektivní hudební improvizace jako tvůrčího principu. Publikace je určená profesionálním hudebníkům, odborné i laické veřejnosti, lektorům hudby, studentům a všem zájemcům hudební tvorby.