Skutečné fotky uprostřed vizuálního smogu

Na monografii si musel Pavel Dias (1938) počkat. Fotografická legenda jak autorská, tak pedagogická. Jeho fotografie, za víc jak šedesát let focení, zaznamenávaly to, co se odehrávalo na ulicích, a ukazovaly, jak lidé žili. Je na nich obyčejný, civilní život takový, jaký v té době byl. Víc v rozhovoru z Radia Wave.

Netřeba asi psát o tom, jak velkou má u nás tradici výtvarná koláž. Toyen, Štýrský, Kolář, Hrabal...Pochopitelně, že nestačí jen vzít si nůžky a staré noviny, časopisy nebo knihy a šmikat a šmikat. Chce to mít také oko, cit a možná i štěstí. Jeden takový přístup a jeho výsledky teď můžete vidět a číst v knížce Recykliteratura.

Zen, minimalismus, groteska - co všechno lze vydolovat z recyklátu

Anotace na zadní straně obálky prezentuje Pasiho Ilmari Jääskeläinena jako autora tvořícího v proudu magického realismu, finský spisovatel sám vymezil svou tvorbu termínem reaalifantasia (z finštiny se dá volně přeložit jako realistická fantasy). Jeho románový debut Literární spolek Laury Sněžné nás přivádí do fiktivního Zaječína, na první pohled docela normálního finského městečka.

Finské městečko záhad

| Jan Mazanec
Role vypravěče knihy Alessandra Piperna S těmi nejhoršími úmysly se ujímá ten nejmladší. Daniel Sonnino je hrdinný zcizovatel dámských punčocháčů, neurotický onanista a mytoman s woodyallenovským profilem. Přistupuje k psaní ságy své rodiny „s těmi nejhoršími úmysly“: své příbuzné zkoumá a soudí a dělá vše pro to, aby odhalil jejich slabosti a jejich viny, špehuje je, vyslýchá je, klade jim nepříjemné otázky. Nutno dodat, že nešetří žádnou z postav románu ani sám sebe.

Popsat svoji rodinu s těmi nejhoršími úmysly