Dáme si deset kliků a deset dřepů

Kdy jste naposledy tuhle větu slyšeli? Při těláku ve škole, na fotbalovém tréninku, starší kusy na buzerplace na vojně při rozcvičce? Jenže - kdo se prý s kliky a dřepy skamarádí, namaká se víc, než s činkama. Tak se to alespoň píše v knize Posouvání hranic.

Podtitul slibuje maximální tělesnou sílu úplně bez nářadí. Je to až frustrující čtení a pohled na fotky, zvlášť pro lidi, kteří už za permanentky ve fitness centrech utratili hříšné peníze. Tahle kniha je další v sérii, které tvrdí:  k získání dobré tělesné kondice a síly úplně stačí svatá trojice cviků - kliky, dřepy a most. Ty se dají různě obměňovat, komplikovat a regulovat jejich obtížnost, ale jinak stačí jen pár základních zásad - a sílíte, vylepšujete si postavu a vaše svaly a šlachy jsou na tom líp než když se doplazíte domů z činkárny. To všechno tvrdí autor knihy, americký kondiční trenér Al Kavadlo, konstruktér cvičebních návodů a potetovaný nadšenec pro tenhle druh posilování, kterému se říká kalistenika. Z příruček na toto téma, je tahle asi nejkonkrétnější a má největší šanci vyprovokovat zájemce k nějakému začátku. Kdo by nevědl, jaké si dát novoroční předsevzetí, tak kalistenika je jedna z možností. Podle návrhu nováčkovských mírných sérií můžete začít okamžitě. Stačí padnout na podlahu a udělat deset kliků se zpevněným tělem. A opakovat a opakovat, po čase zvýšit dávky. Zvykat tělo na zátěž. Neponičit se, ale taky se nevymlouvat. Dřepy dtto. Na most je třeba se trochu víc a déle připravovat, ale v knize najdete postupná mezicvičení. Kdo vydrží, bude nakonec dělat kliky ve stojce, s pokrčenými nohami vydrží opřený o zeď hodinu a v klikovací poloze zvané "prkno" bude držet celé tělo zatnuté klidně nekonečné minuty. Kliky na jedné ruce, dřepy na jedné nozy - všechno bude časem hračkou a samozřejností. Základní recept, který vede k takovému vítězství je až směšně jednoduchý: pravidelně cvičit, nechat svaly dostatečně odpočinout a cvičení opakovat. Opakovat a postupně posouvat hranice. Všechno, co potřebujete, je vůle, ne posilovna. Takže si dáme deset kliků a deset dřepů....