Český autor a překladatel. Píše naučné knihy o přírodní zahradě, náboženství, aj. Přeložil několik desítek anthroposofických knih a knih s duchovní a ekologickou tematikou. Spolupracuje na různých mezinárodních projektech v oblasti ekologického zemědělství, přírodní zahrady a geomantie. Vedl autorský kolektiv knihy Česká biozahrada.
Tři přednášky Rudolfa Steinera přibližují mysterium Golgoty jako ústřední událost v dějinách lidstva. Kristus při něm vykonal kosmický čin, kterým zastavil sestupný vývoj lidstva.
Archanděl Michael je duchem současné epochy. Už před jejím začátkem na konci 19. století připravoval v nadsmyslové škole lidské duše směřující k inkarnaci, aby zde na Zemi mohly působit v jeho smyslu. Jde o dva velké proudy aristoteliků a platoniků.
Rudolf Steiner hovořil o nutnosti spiritualizace lidské inteligence a kulminaci anthroposofie na konci 20. století, o Michaelově nadsmyslové škole, v níž jsou lidé připravováni na pozemské úkoly v době, v níž nyní žijeme, ...
Jak mohlo prosté děvče z Orléansu, zcela neznalé vojenského umění, stanout v čele francouzských vojsk a zvrátit průběh vleklé francouzsko-anglické války?
Jaká existuje souvislost mezi dubem a Marsem, břízou a Venuší, jasanem a Sluncem? Pro přírodu jsou často důležitější zcela jiné jevy než ty, kterých jsme zvyklí si všímat.
Rudolf Steiner kladl velký důraz na cvičení, která kultivují duševní síly člověka, zejména vůli. Kniha přehlednou formou seznamuje s možnostmi, jak podle Steinerových pokynů s vůlí pracovat.
Zajímá vás, co je anthroposofie? Chcete ji přístupnou formou přiblížit svým známým? Tato útlá kniha je k tomu ideální. Stručně a přehledně představuje život a dílo Rudolfa Steinera, základní myšlenky anthroposofie i její praktické aplikace.
Kniha obsahuje dvě přednášky Rudolfa Steinera, v nichž přehledně popisuje vývoj dítěte v prvních dvou sedmiletích a z něj vyplývající principy výchovy.
Kniha přináší bezmála tři desítky svěžích příběhů z říše zvířat, v nichž oblíbený švýcarský pohádkář Jakob Streit vypráví, o čem si zvířata povídají. Od té doby, co o Vánocích snědl veverčin kouzelný oříšek, totiž rozumí jejich řeči, ...
Když autorka jako proslulá operní pěvkyně, která měla odmalička „zlato v hrdle“, ztratila hlas, pochopila, že v pedagogice zpěvu není něco v pořádku. Poznala, že je to především samotné pojetí hlasu a tónu jako něčeho hmotného.
V prvních třech letech života urazí dítě neuvěřitelný kus cesty ve svém vývoji: zvedne se, postaví a udělá první krůčky, naučí se mluvit a nakonec v něm procitne i vlastní myšlení. Zázrak, který se s každým dítětem znovu opakuje.
Na zahradě to žije. Je to místo, kde se včely medonosné i divoké, čmeláci a další užitečný hmyz cítí dobře. Rozmanitost květů, stromů a dalších planých či nešlechtěných rostlinných druhů jim skýtá nejen obživu ve formě pylu a nektaru, ale nabízí ...
Dítě ve svém vývoji prochází několika významnými přechody: ve 3, 6, 9 a 12 letech. Přitom ztrácí
oporu v tom, co bylo, a musí hledat novou jistotu v životě. Bývají to kritické chvíle, které však
otevírají nové možnosti.
Autor v deseti kapitolách ukazuje, jaká musí být obnova filosofie, kosmologie a náboženství, aby přírodní věda mohla vyústit ve vědu zahrnující také ducha.
Kniha srozumitelným způsobem zasvěcuje do učení o duchovních bytostech a jejich vztahu k člověku. Rudolf Steiner ve třinácti přednáškách přibližuje vznik a vývoj člověka a Země a úlohu duchovních bytostí v něm.
Lze v umění dělat cokoli? Kde končí svoboda a kde začíná svévole? Jak v umělecké činnosti čerpat z dobrého ducha? Jak se orientovat podle věčných božských zákonů a vyvarovat se zla?