Autorova poezie je typická snovostí, kdy autor promítá do veršů zlomky skutečnosti, a celkově zanechává v čtenáři pocit snového záznamu. Básně jsou také méně lyrické. Často se v jeho básních objevují neologismy.
První básnická sbírka Jiřího Ortena Čítanka jaro obsahuje verše naplněné touhou po bezprostředním dětském vnímání světa, po bezpečí s matkou i v matce.
Bizarní, zdánlivě prozaická kniha přináší gnómické texty s hrdinným Bedřichem či dehonestovanými velikány českých duchovních dějin. Nové, opravené a výpravné vydání.
Wolkerova sbírka je prototypem tzv. poezie prostých věcí, patrný vliv vitalismu a naivismu. Přináší chlapecký, láskyplný pohled na svět, harmonii, zlidštění a zdůvěrnění.
V češtině první kompletní překlad Prudentiových hymnů, jejichž autor ještě ve své osobě i tvorbě spojuje rysy doznívající pohanské antiky a vzmáhajícího se křesťanství. Překlad vychází jako latinsko-česká bilingva, doplněná úvodní studií Martina C. Putny.
Básně, které lze považovat nejen za zajímavé a nepřehlédnutelné zveřejnění dosud neznámého díla české poezie, ale i za svého druhu dokument. Dokument intimního života mladého příslušníka vyhubené pražské židovské rodiny.
Zpěvník Jiřího Dědečka obsahuje třicet písní - převážně jde o songy z dvojice zatím posledních vydaných alb Řekněte to mýmu psovi a Prší nám do campari.
Povídková kniha o lidském hledání, nalézání a ztrácení - životě, lásce a smrti. Jazyk knihy se pohybuje napříč žánry i když několik povídek se zabydlelo v žánru fantasy. Jedna z nich byla kdysi s poměrně velkým úspěchem publikována v časopise Ikarie.
Dvojjazyčný debut Aleny Meas, české autorky píšící francouzsky, představuje most mezi současným českým a francouzským básnictvím. Je postaven zejména na protikladu motivu stavby a motivu fragmentu.
Po antologiích Zapadlo slunce za dnem, který nebyl a Píseň o nosu přichází Quodlibet — další barevná mozaika básnických i prozaických textů „zapadlých“ autorů.
Dnes už jde o klasickou nahrávku českého undergroundu 70. let - a přesto je toto vydání na CD vůbec poprvé přepsáno přímo z originálního pásu Robina Hájka a obsahuje všech šestnáct písní natočených v Praze dne 2. května 1978.