Účelem této retrospektivní publikace je umožnit čtenáři poznat, pokud možno vyčerpávajícím způsobem, Rittsteinovo dílo v kompaktním formátu a ve vizuálně mimořádně atraktivní podobě.
Unikátní a svým rozsahem i zpracováním výjimečná publikace přináší výběr z nevýznamnějších exponátů ojedinělé, po více než třicet let budované sbírky loutek a rodinného a spolkového loutkového divadla Marie a Pavla Jiráskových.
Monografie představuje Borovského jako velmi svébytného umělce, jehož soustředěná introvertní tvorba charakteristická sugestivním barevným až expresivním projevem čerpá z hlubokého duchovního prožitku přírody.
Monografie je splátkou letitého dluhu významnému autorovi, jehož dílo bylo v Čechách, přes jeho úzkou vazbu k Praze a zásadní zásluhy o rozkvět české kultury, téměř zapomenuto.
Kniha je nejrozsáhlejším Duchampovým mluvený komentářem, jehož kouzlo spočívá v jednoduchosti, s jakou svůj komplexní přístup k práci, životu a umění tlumočí.
Zdenek Rykr je dnes řazen k nejoriginálnějším umělcům první poloviny 20. století v Čechách. Velká škála Rykrovy kreativity ukazuje na neuvěřitelnou tvůrčí energii umělce, který neustrnul a vždy hledal nové výzvy.
Původně samizdatová publikace z let 1985 - 1987 je svědeckým komentářem o tvůrčích osudech v nesnadné době, dílčím pohledem na autorovu (* 1929) uměleckou výtvarnou generaci.
Kreslení pravou mozkovou hemisférou je metoda, která v člověku otevře dosud skryté schopnosti a možnosti vnímání, a přivede ho tak mimo jiné i k tomu, aby bez zábran a sebevědomě dokázal realisticky kreslit podle předlohy nebo podle modelu.
Katalog vydaný u příležitosti 100. výročí malířova narození zachycuje výstavu Zdeněk Sýkora – Moje příroda, pořádanou v Galerii Zdeněk Sklenář ve dnech 5. 2. – 28. 4. 2019, jež mapovala vývoj umělcovy tvorby od roku 1942 až do roku 2009.
Stal se zakladatelem moderního sochařství a umění pro něj bylo důležitější než cokoli jiného. Vytvořil sochy, které se těší nesmrtelné slávě, mezi jinými Polibek, Myslitele a Občany Calais.
Fotografie těchto soch vznikaly v 60. – 80. letech 20. století primárně jako dokumentace sloužící sochaři, fotograf je však autorsky přetvořil v obrazy specifických výtvarných kvalit a nevšední obrazové hodnoty.
Posedlost - vášně a extrémy v umění 20. století. Na pozadí „portrétů“ pěti uměleckých solitérů, v českém prostředí neznámých či málo reflektovaných, nabízí kniha překvapivý pohled na vývoj moderní malby.
Kniha je živoucím organismem, její obsah se přelévá z roviny výtvarné do literární a zase zpět, jedno se navzájem doplňuje s druhým a příslibem neobyčejného zážitku je také hmatový prvek na obálce...
Andělé i démoni, světice i prostitutky, osamělí autoerotici i davy přicházejí z bohatého a složitého světa, ve kterém existuje láska, něha a laskavost, pronásledované násilím a smrtí.
Jiří Balcar (1929–1968) bezpochyby patří k nejznámějším
českým umělcům padesátých a šedesátých
let. Ve své rozsáhlé malířské a grafické
tvorbě jako jeden z mála kriticky reflektoval
stav československé společnosti.
Kniha přináší jedinečný soubor barevných snímků Zívrových plastik z veřejných i soukromých sbírek a neopomíjií ani nedochované práce. Kapitoly o jednotlivých tvůrčích údobích jsou oživeny množstvím citací z dosud nezveřejněných umělcových deníků.