Mojmír Grygar, historik, teoretik umění a publicista, přináší nový pohled na osobnost a dílo malíře Hieronyma Bosche, proslulého fantastickými výjevy pekla, ráje i pozemského světa.
Jan Kubíček patří k uznávaným průkopníkům konstruktivního umění. Kniha o jeho životě a díle vychází současně s otevřením rozsáhlé retrospektivní výstavy v Galerii hlavního města Prahy, které se umělec, bohužel, nedožil.
Nejnovější katalog pražského malíře a grafického designéra Jiřího Votruby potěší všechny jeho příznivce a překvapí ty, co ho dosud neznají. Shrnuje tvorbu z posledních let a přináší typicky votrubovsky barevný svět.
Kniha je první souhrnnou prezentací Hiebelovy tvorby. Vedle shromáždění a zhodnocení dosavadních poznatků zahrnuje zejména aktuální archivní výzkum a podrobnou dokumentaci a rozbor malířského díla.
Strhující životní příběh vynikající sochařky Mary Duras (1898–1982) se odehrál na pozadí pohnutých dějinných událostí 20. století, které významně ovlivnily její soukromý i umělecký život.
O oslovení sochaře Zbyňka Sekala (1923–1998) japonskou kulturou a společností svědčí jeho deníkové záznamy z doby pobytu v Japonsku v lednu a únoru 1989. Odpovědí mu byl spontánní obdiv Japonců vůči jeho vlastní tvůrčí cestě.
Časopis o literatuře a výtvarném umění. Jako samostatně neprodejná příloha jarní Revolver Revue vychází kniha Martina Ryšavého Stanice Čtyřsloupový ostrov.
Mystický příběh o lovcích číhajících v nočním lese na příchod lví smečky je jakýmsi iniciačním příběhem syna jednoho z lovců, který se odváží se lvem spojit. Vůbec první autorská kniha výtvarníka Petra Nikla.
Spolu s historickým výkladem jednotlivých druhů malby - pastel, akvarel, kvaš, tempera, olejomalba, freska, sgrafito a podobně - seznamuje tato kniha s materiály, nástroji a barvami.
Kniha obsahuje studie o životě a díle významných výtvarných umělců, malířů a grafiků, patřících mezi čelné představitele několika důležitých stylotvorných proudů, které orientovaly světové umění předchozího století.
Eva Mansfeldová, jedna z nejvýraznějších představitelek české variace konkrétního umění a svým způsobem i op artu, malířka, jejíž originální výtvarné tvarosloví je založeno na vztazích mezi geometrickými tvary a barvou.
Umění je abstrakce. Česká vizuální kultura 60. let. Zdenek Primus rozvíjí ve své knize teorii, že umění, kterému není umožněno volně se rozvíjet, najde přirozenou cestou příbuzné fórum, ne nepodobné galerijní prezentaci.