Vincenc Hehl (1901–1977) žil tiše a skromně. Po léta kreslil ilustrace komorního charakteru do dnes nevyhledávaných knih. K širšímu uznání a věhlasu mu chyběly ostřejší lokty a větší víra v dar talentu.
Kniha představuje určitý esej o životě ruského národa, kterému se přední česká humanistická fotografka věnovala téměř 40 let. Pohled na národ, který má potřebu ikon, svatých či politických.
Monografie zařazuje Čepelákovo ztvárnění tématu krajiny do kontextu s českou krajinomalbou a nabízí podrobnou analýzu jeho postupů v grafických technikách včetně praktické dokumentace.
Moravský fotograf Vojta Dukát (* 1947) odešel po okupaci Československa sovětskou armádou do nizozemského exilu (1968). Toulal se po světě a vynikl v žánru humanistické fotografie. 38. svazek edice Fototorst.
Kniha je volným pokračováním úspěšného titulu Slavná světová filmová klasika a obdobně jako její předchůdkyně obsahuje rozšířené recenze na více než 100 filmových titulů.
Příběh ovdovělé Sicilanky Serafiny, která žije i po smrti milovaného muže v idealizovaném světě vášnivé lásky, která ale nebyla až tak ideální. Co vyvede Serafinu z fanatické truchlivosti?
Divadelní svět Bohdana Holomíčka představuje osobitou fotografickou reflexi z prvního ročníku mezinárodního festivalu Divadelní svět Brno 2010, který byl věnován Václavu Havlovi a jeho dramatické tvorbě.
Barevná publikace představuje světově oceňovaný pavilon ČSSR na světové výstavě Expo 70 v Ósace, který realizoval tým Rudiš-Palla-Jenček a na jehož význam se pomalu začíná zapomínat.
Cílem první monografie Jindřicha Štyrského (1899–1942) je představit jej jako všestrannou osobnost, jejíž vklad do evropského meziválečného umění byl mimořádný.