Tato publikace mapuje posledních dvacet let provozu řady 556.0 v Děčíně nejen pomocí dochované dokumentace, ale především jedinečným pohledem provozních zaměstnanců, většinou strojvůdců a topičů.
Tato jedinečná publikace mapuje železniční nehody u nás i ve světě a popisuje vývoj systémů řízení a zabezpečení železnice od roku 1825 až do současnosti.
Historie železničních motorových vozů trvá již více než 100 let a dodnes se s „motoráky“ běžně setkáváme na většině vedlejších tratí, v regionální dopravě a také na motorových rychlících.
Zkušený spisovatel a bývalý zaměstnanec drah Petr Vokáč připravil ojedinělého turistického průvodce po významných historických a technických památkách na našem území.
Počátky systematické motorizace našich železnic můžeme najít ve 20. letech 20. století, kdy byly ČSD dodávány první jednonárazníkové kolejové autobusy z plzeňské Škody, kopřivnické Tatry, pražské ČKD či vozovky ve Studénce.
Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš.