Tato publikace mapuje posledních dvacet let provozu řady 556.0 v Děčíně nejen pomocí dochované dokumentace, ale především jedinečným pohledem provozních zaměstnanců, většinou strojvůdců a topičů.
Tato jedinečná publikace mapuje železniční nehody u nás i ve světě a popisuje vývoj systémů řízení a zabezpečení železnice od roku 1825 až do současnosti.
Historie železničních motorových vozů trvá již více než 100 let a dodnes se s „motoráky“ běžně setkáváme na většině vedlejších tratí, v regionální dopravě a také na motorových rychlících.
Zkušený spisovatel a bývalý zaměstnanec drah Petr Vokáč připravil ojedinělého turistického průvodce po významných historických a technických památkách na našem území.
Počátky systematické motorizace našich železnic můžeme najít ve 20. letech 20. století, kdy byly ČSD dodávány první jednonárazníkové kolejové autobusy z plzeňské Škody, kopřivnické Tatry, pražské ČKD či vozovky ve Studénce.
Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš.
Železnice znamenala obrovský průlom v oblasti přepravy nákladů a osob. Jak se zdokonalovaly dopravní cesty a hnací vozidla, rostla rovněž rychlost železniční dopravy.
Celobarevná publikace, plná historických fotografií, pohlednic, plánků drážních staveb a dalších dokumentů z konce 19. a první poloviny 20. století, je věnovaná nostalgické dráze vinoucí se podél řeky Sázavy.
Autor své knize popisuje nejen zážitky ze své cesty, ale také se věnuje historii výstavby železnice, tolik medializované v 70. a 80. letech minulého století.
Vědecko-technický pokrok v 19. století uvedl na scénu dva převratné vynálezy: železnici a telegraf, které způsobily komunikační revoluci nejen samy o sobě, ale i tím, že modernizovaly po staletí zavedenou instituci pošty.
První díl trilogie o historii motorizace rychlíkových spojů u ČSD. Obsahuje i podrobná pojednání o nasazení motorových vozů M 283.0 a M 275.1 a motorových jednotek M 297.0 a M 494.0.
Škodovy závody v Plzni vyrobily v roce 1939 šest dvojčitých tříspřežních lokomotiv (později zvané „Litevky“), které byly vrcholem škodovácké konstrukční dílny.