Předkládaná kniha volně navazuje na předchozí dva díly Mechanika letu I, II, v nichž jsou probírány základy problémy mechaniky atmosférického letu a věnuje se problematice letu kosmického.
Aktualizované vydání úspěšné knihy, která reaguje na pokrok v rozvoji osobní letecké přepravy a konstrukci letadel. Zachycuje takové novinky, jako je například používání lehčích materiálů v konstrukci letadla, které redukují jeho váhu, změny zjednodu
Do již třetího pokračování úspěšné knihy LETECKÉ KATASTROFY A JEJICH VYŠETŘOVÁNÍ vybral letecký publicista Lukáš Musil další havárie, které se černým písmem zapsaly do historie letecké dopravy.
Běžný cestující se v letadle většinou zamáčkne do sedadla a věcem, které se kolem něj odehrávají, moc nerozumí.
Co je to za divnou mlhu, která vychází z klimatizace, proč letadlo po startu často poklesne a proč se křídla tak prohýbají?
Vybarvěte si letadla naší historie.
Vybarvovací album 31 významných typů letadel, vytvořených v českých a československých továrnách od poválečných let až do současnosti.
Po úspěšné knize Letecké katastrofy a jejich vyšetřování přichází letecký publicista Lukáš Musil s jejím pokračováním. Autor vybral dalších 40 leteckých havárií, které ovlivnily vývoj letecké dopravy po druhé světové válce.
Nepříliš známý úsek historie z 2. světové války, přibližující bojové nasazení španělské Modré divize a jejích letců, kteří pomáhali německému Wehrmachtu a Luftwaffe v letech 1941-1944 na východní frontě v konfliktu se stalinským Ruskem.
Třetí díl knihy fotografií dopravních letadel, které za 48 let působení na letištích udělal Honza Čech, letecký mechanik. Kniha obsahuje nejen černobílé fotografie, ale i krátké příběhy, které Honza s daným typem zažil.
Otakar Janůj patřil do nepříliš početné skupiny příslušníků předválečného policejního uniformovaného sboru, kteří před službou protektorátním úřadům dali přednost odchodu do zahraničního odboje.
Druhá část historie letecké války ve Španělsku z pohledu nacionalistické strany přibližuje nasazení německé Legie Condor, její organizaci, bojovou techniku a letecký personál.
Historie železničních motorových vozů trvá již více než 100 let a dodnes se s „motoráky“ běžně setkáváme na většině vedlejších tratí, v regionální dopravě a také na motorových rychlících.
Monografie se zabývá problematikou bezpečnostních hrozeb v oblasti civilní letecké dopravy, identifikací rizik a jejich následnou minimalizací pomocí bezpečnostních postupů a technologií fyzické ochrany na civilním mezinárodním letišti.
Předkládaná publikace je názornou příručkou s množstvím detailů z oblasti stavebně-truhlářských spojů, týkajících se konstrukčního řešení dveří, oken, podlah, schodů a obložení stěn, ale také výkladních skříní a výkladců vyráběných na přelomu 19./20.stol.
V knize autor seznamuje čtenáře se začátky proudového létání v Československu, věcně a s profesionální znalostí věci odkrývá stále zahalené skutečnosti poválečného výcviku čs. vojenského letectva.
Autobiografické vzpomínky Berta Hordena na 130 bojových letů. Popisuje jen ty plné akce, rutinní bez jakýchkoliv příhod vypustil. Uvádí pouze své vlastní zážitky. Ostatní piloti 239. křídla zažili obdobná dobrodružství jako on.
Při sanacích, péči o památkově chráněné objekty i při stavbě nových dřevěných konstrukcí se používají dřevěné spoje. V posledních letech se znalosti o těchto spojeních ztratily.