Počátky systematické motorizace našich železnic můžeme najít ve 20. letech 20. století, kdy byly ČSD dodávány první jednonárazníkové kolejové autobusy z plzeňské Škody, kopřivnické Tatry, pražské ČKD či vozovky ve Studénce.
Autor své knize popisuje nejen zážitky ze své cesty, ale také se věnuje historii výstavby železnice, tolik medializované v 70. a 80. letech minulého století.
Klasická monografie jedné z prvních řad motorových lokomotiv vyráběných v lokomotivce ČKD pro provoz u ČSD. Jsou zde také zmíněny i její následnice T 435.001 a 02 a konkurentky řady T 455.0 z Maďarska.
Výpravná publikace ve své první části detailně líčí dějiny železnice v českých zemích – od prvopočátků souvisejících s průmyslovou revolucí přes období zakladatelské horečky a triumfy i pády spjaté s dějinami 20.
Historie vzniku, vývoje a provozu zkušebních prototypů lokomotiv T 304.001, T 306.0501 a T 324.001. Text doplňuje 150 dobových snímků, výkresů a dalších dokumentů.
Třetí a závěrečný díl z oblíbené trilogie knih o kolejových vozidlech. Kniha je věnována převážně kolejovým vozidlům městské hromadné dopravy - tedy tramvajovým vozidlům, vozidlům metra a jejich stavebním strukturám.
Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš.
Zkušený spisovatel a bývalý zaměstnanec drah Petr Vokáč připravil ojedinělého turistického průvodce po významných historických a technických památkách na našem území.
Škodovy závody v Plzni vyrobily v roce 1939 šest dvojčitých tříspřežních lokomotiv (později zvané „Litevky“), které byly vrcholem škodovácké konstrukční dílny.