Dílo fotografa Jana Svobody (1934-1990) má mezinárodní význam, přesto je dodnes spíše legendou, neúplně dotýkanou a zpracovanou, dodnes se například nedočkal velké retrospektivní výstavy.
Formou stručných poznámek v chronologickém sledu autor shromažďuje významné údaje historie života a díla českého malíře druhé poloviny 19. století, umělce evropské úrovně.
Tato kniha je "výbušným" výsledkem setkání dvou osobností kacířské reputace: velkého fotografa Miroslava Tichého a bývalého situacionisty Gianfranka Sanguinettiho.
Zkušený psycholog při zkoumání scénické - a především herecké - tvorby - využívá nástrojů vlastní profese, aby mohl z pozice scénologie zaměřené na scénické projevy v umění i v každodenním životě analyzovat klíčové problémy: spoluprožívání okolního dění.
Reprezentativní výběr z rozsáhlé tvorby Vladimíra Suchánka zahrnuje jeho komorní grafiku: ex libris, ex musicis, drobné grafiky a příležitostné tisky, reprodukované převážně v autentické velikosti.
Monografie Gustava Aulehly (nar. 1931) poprvé komplexněji představuje dílo donedávna téměř neznámého krnovského autora, kterého je možno přiřadit k nejvýznamnějším osobnostem české dokumentární fotografie 50. – 80. let.
33. svazek edice Fototorst. Fotograf Ivan Pinkava (* 1961) si během takřka třiceti let vytvořil vlastní, svébytný vizuální jazyk, který lze ztotožnit s jeho vlastním uvažováním o světě.
Vzpomínková kniha, jejímuž sestavení slavný architekt Jan Kaplický věnoval několik let. Zamýšlí se nad odkazem otce, sochaře a typografa, pro svého syna Josefa, mezi nimiž leží téměř sto let.
Kniha fotografií studentů Katedry fotografie FAMU, pořízených v letech 2008-2009 pod vedením Jaroslava Bárty, je pohledem mladé generace na současnou vesnici.
Kniha přináší přehled díla pětadvaceti architektů legendárního libereckého ateliéru. Mezi dvěma kritickými úvahami docentky Any Miljacki a profesora Rostislava Šváchy najdete podrobný výčet prací a čtrnáct krátkých rozhovorů.
Fotografie známého fotografa podávají svědectví o Čechách a východní a střední Evropě v posledních třiceti letech. Autorovo vyprávění o snímcích a situacích, které zachycují, zapsal a převyprávěl Jáchym Topol.
Kniha Ivana Petrželky si všímá nejdůležitějších kulturních institucí města Brna ve 20.století a na počátku 21. století. Přináší obraz jejich nejsvízelnějších existenčních potíží v době první republiky, nacistické okupace a komunistické totality.
29. svazek edice Fototorst. Černobílé dokumentární práce, na nichž je založena Němcova volná tvorba a také tato kniha, vznikají jak v České republice, tak v zahraničí. Charakterickým znakem děl Tomkiho Němce je kompoziční preciznost.