Během pandemie covidu strávil dle svých slov Nick Cave celé
hodiny na telefonu; jedním z lidí, s nimiž si volal nejčastěji, byl
irský zpěvák a publicista Seán O’Hagan...
V jubilejním Roce české hudby si připomínáme výročí narození hudebního skladatele Bedřicha Smetany (1824–1884). Už děti ve škole se o něm učí, že položil základy české národní hudby, je to po generace omílané klišé.
Megahvězda. Legenda. Držitelka cen Emmy, Grammy, Oscar i Tony. Barbra Streisand si vydobyla právoplatné místo v historii filmu, televize, divadla i hudby.
Hvězda, mýty — a skutečnost. Největší popovou hvězdou v Československu byl Karel Gott — a v jistém smyslu jí v Česku zůstává dodnes. Jeho příběh však není tradičním vyprávěním o hudebním velikánovi.
Třísvazkový dvojjazyčný komplet přináší kompletní Dylanovy texty od počátku jeho kariéry do současnosti, tj. od alba Bob Dylan z roku 1961 po poslední autorské album The Tempest z roku 2012, a k tomu ještě texty písní nezařazené na studiová alba.
Czechtek byl největším festivalem freetekno scény v České republice. Konal se každoročně od roku 1994 pravidelně poslední víkend v červenci. Zatím poslední byl Czechtek 2006.
Tato kniha zkoumá život, dobu a hudbu muže z jedné z největších kapel 20. století: Led Zeppelin.
Díky novým a exkluzivním rozhovorům vypráví Martin Power příběh dlouhé kariéry Jimmyho Page.
Biografie, mapující vzestupy a pády jedné z nejvýraznějších a nejoriginálnějších skupin v dějinách populární hudby, kapely, k jejímuž odkazu se hlásí taková slavná jména světového hard rocku a heavy metalu, jako například Judas Priest, Iron Maiden.
Umělecká kronika Nickova turné s kapelou Bad Seeds po dvaadvaceti severoamerických městech během léta 2014. Sestává z deníkových záznamů, dávných vzpomínek, intimních úvah, fantaskních představ, písňových textů a básní.
Pražské hudební světy jsou první knihou, která se věnuje hudbě v Praze z jiné než hudebně historické perspektivy: K hudebním událostem dnešní Prahy přistupuje z pozice etnomuzikologie, někdy nazývané také hudební antropologie.
Počátkem 70. let viděla britská veřejnost ve čtveřici mládenců z průmyslového Wolverhamptonu
nástupce nedávno rozpadlých Beatles. Byli čtyři jako oni, hráli na stejné nástroje jako oni, vzbuzovali
davové šílenství jako oni.