Nejprodávanější knihy - únor 2024

O původu času
Nejbližší spolupracovník Stephena Hawkinga ve své knize představuje poslední myšlenky o vesmíru této intelektuální hvězdy našeho věku. Jedná se o dramatickou revizi teorie, kterou Hawking předložil ve své Stručné historii času.

O původu času

Souhvězdí - Do kapsy
Zajímají vás hvězdy a chtěli byste o nich dozvědět více?

Souhvězdí - Do kapsy

Hvězdný posel / Rozprava s Hvězdným poslem
Na jaře roku 1610 vydal Galileo Galilei nevelký spisek Hvězdný posel, věnovaný florentskému vévodovi Cosimovi II. Medicejskému, v němž jako první popsal pozorování oblohy pomocí dalekohledu a oznámil objev Jupiterových měsíčků.

Hvězdný posel / Rozprava s Hvězdným poslem

Čísla
Co to jsou čísla? Kolik jich rozlišujeme druhů? Proč Pythagora tolik zajímala čtvercová a trojúhelníková čísla? Lze najít nějakou souvislost mezi takzvanými dokonalými čísly a prvočísly? Existují vůbec čísla, která by nebyla ničím zajímavá?

Čísla

Kniha geometrických kouzel
Autor bere čtenáře na poutavý výlet po historii geometrie od starého Řecka po současnost. Důraz klade na elegantní dedukce a ukazuje, že geometrie může být nejsnazší cestou k osvojení ducha matematiky.

Kniha geometrických kouzel

Nová astronomie
Kniha Johanna Keplera (1571–1630) Nová astronomie (1609) znamenala zásadní přelom v dějinách tohoto oboru.

Nová astronomie

Prubíř
V knize Prubíř (1623) vede Galileo Galilei (1564–1642) rozhořčenou polemiku s jezuitským astronomem Oraziem Grassim, jehož dílo Váha filozofická a astronomická zde komentuje a vyvrací.

Prubíř

Náš vesmír počátkem 21. století
Kniha volně navazuje na předchozí titul "Náš vesmír" vydaný několikrát od roku 2000.Obsahuje výběr nejnovějších zajímavých záběrů, které doplňuje odborný text obou autorů, rozšiřující všeobecně vzrůstající zájem o astronomii nejenom u odborníků.

Náš vesmír počátkem 21. století

Neklidné hranice
Zdá se, že se krize stávají bezpodmínečnou součástí každodenní zkušenosti dvacátého prvního století.

Neklidné hranice

Vesmír - Přehled nejnovějšího výzkumu a objevů
Astronomické objevy nabírají každým rokem na větším tempu. Některé zcela zásadně mění náš dosavadní pohled na uspořádání vesmíru.

Vesmír - Přehled nejnovějšího výzkumu a objevů