Básnický debut Anny Luňákové Jen ztratím jméno obsahuje dvě rozsáhlejší skladby. Formálně jsou rozkročené mezi pásmem – volnými asociacemi se hlásí k poetice surrealismu – a poetickým vyprávěním, ve Francii známým jako „dites“.
Šestá kniha poezie textaře a folkového hudebníka přináší opět pestrou škálu básnicky zpracovaných pocitů a prožitků, podaných jak s jízlivou ironií, tak i laskavým úsměvem.
Kniha o věcech, které jsou nám denně na očích, a kterých si přesto nikdo nevšímá. Nejen milované dítě, ale i gravitace a rybenky si zaslouží naši pozornost a něhu.
Velká národní poéma z pera Romana Ropse-Tůmy. Novodobé české dějiny viděny vnitřním zrakem jejich kolektivního aktéra. S doprovodnými kolážemi Jaroslava Tvrdoně.
Jan Antonín Pitínský, vlastním jménem Zdeněk Petrželka, je znám především jako prvotřídní divadelní režisér, který za svá nezapomenutelná představení posbíral řádku prestižních cen. Ve skutečnosti je však autorem renesančního záběru.
Víte, co se stalo v Linci, o čem si povídala rukavice s botou, po čem touží buben nebo jak se žije v mikrovlnce? To a řadu jiných věcí se dozvíte ve sbírce básní určených zejména pro děti od šesti do deseti let. Neodmyslitelnou součástí knihy jsou h
Kniha básniček a říkadel nejen pro Dominičky a Dominiky, ale pro všechny holčičky a kluky.
Básničky o všedních věcech, které ještě nikdo nečet.
Děda, babka, když je čtou, jisto jistě neusnou.
Je tam báseň o Agátě, jak se trochu válí v blátě.
Americký básník 19.století E. A. Poe napsal báseň Havran. Tato báseň, hororově laděná, inspirovala autorku k napsání smyšleného příběhu z básníkova života o jeho lásce a vidině havrana.
Druhá kniha Zlatou stuhou ověnčených a na prestižní cenu Czech Grand Design nominovaných Jino tajů opic je zde – a dotváří tak komplexní opičí atlas, opět včetně opičí abecedy, kterou si děti mohou rozstříhat a tvořit z ní své texty.
Kniha fotografií (Patrick Marek) a poezie (Jindřich Tošner). Období lidského života jsou v 7 kapitolách připodobněny fázím sexuálního aktu: Předehra, Cesta vzhůru, Vrchol, Planina, Uvolnění, Sestup, Dole a Výklad přání .
Poezii docenta Emila Caldy lze zařadit ke tvorbě hravé, ironické, perziflážní, v tradici například „anarchopoezie“ Josefa Macha, Františka Gellnera, nedávno byly zveřejněny podobně laděné básně Jaroslava Haška.
Průřez a průstřel básnivými reflexemi jednoho z nejoriginálnějšího básníka českého undegroundu. Na jeho sbírku se složila řada významých básníků a spisovatelů současnosti.