Svět je vzhůru nohama. Archy se začínají rozpadat. Zbývá už jen jediná možnost, jak to zastavit: najít toho, kdo je za to zodpovědný. Ofélie a Thorn se vrhnou na stopu podivným ozvěnám, které jsou možná klíčem všech tajemství.
Příběh z budoucnosti, kdy se jednou z největších obav lidstva stanou lovci. Co se ale stane, když natrefí na dívku, jejíž ztracená paměť může změnit nejen budoucnost, ale i minulost světa?
Co je smyslem tvého bytí? Prastaří a mocní Metaválečníci se celé věky vraždí, trýzní a zrazují v neustálé honbě za naprostým vzájemným zničením. Chmurného Válečníka začne nesmyslné zabíjení nudit, a tak se vydá hledat pravdu o svém životě.
Ve třetím dílu fantasy trilogie musí Will najít Lyru, kterou její matka, drží omámenou v odlehlé jeskyni. Jejich společná cesta je pak vede do říše mrtvých, kde se setkávají se svými blízkými. Následně však oba čeká nejtěžší rozhodnutí ze všech.
Jak křížové tažení za osvobození Sabbatiných světů pokračuje, plukovník komisař Gaunt vede Tanithské První a jediné do nové válečné zóny, která nic neodpouští - na pevnostní planetu Jago.
Ve druhém dílu fantasy trilogie se seznamujeme s dvanáctiletým Willem, který hledá svého ztraceného otce. Will náhodou objeví průchod do jiného světa a v něm potká Lyru, kterou čtenáři znají z prvního dílu.
Zar a Čára našli přísady do lektvaru, kterým se lze zbavit jezinek, a jezikrál je už volá ke Ztracencovu jezeru. Oni však nejdřív musí lektvar smíchat v Poháru druhých šancí…