Kniha nabízí průřez spisovatelovou tvorbou od konce sedmdesátých let do současnosti. V jistém smyslu přitom může sloužit jako úvod do DeLillova světa, najdeme v ní totiž většinu autorových erbovních témat: odcizení, paranoiu, obavu či děs ze světa.
Neobyčejně populární Faberův román Kvítek karmínový a bílý končí větou „Ale teď už je čas, abyste mě nechali jít.“ Přesně to ale mnozí čtenáři nebyli ochotní udělat.
Jako mimořádný hold Asimovovu dílu přijalo sedmnáct významných spisovatelů výzvu ponořit se do jeho rozsáhlého
díla a vytvořit nové vzrušující povídky nejslavnějšího science fiction vesmíru dvacátého století.
Kniha Přečlovek spojuje povídky s komentovanými záznamy snů a zamyšlením nad úlohou některých psychotropních látek. Autor vtahuje „do debaty“ poměrně široký kulturní kontext.
Jde o česko-anglickou knihu povídek z dnešní doby, kdy je Malta v Evropské unii, příběhy českého chirurga, který je pozván na Maltu, aby provedl unikátní operaci.
První úplné vydání poslední Capoteho sbírky - třináct povídek, z toho sedm přeložených poprvé, plus vynikající detektivní novela "Ručně vyřezávané rakvičky".
Třetím svazkem pětidílného českého vydání všech povídek legendárního amerického spisovatele je sbírka Katedrála, Carverova kniha nejuznávanější, a to nejen díky slavné titulní povídce.
Dva dnes téměř nedostupné a neznámé tituly, jimiž Schulz významně obohatil prozaickou tvorbu meziválečné avantgardy: soubor povídek a básní Sever Jih Západ Východ (1923) a lyrizovanou prózu Dáma u vodotrysku (1926).
Sbírka obsahuje jedenáct fantaskních a parodických povídek, arabesek, črt a jednoaktovek, včetně proslaveného "Podivuhodného případu Benjamina Buttona", a představuje první úplné vydání Fitzgeraldovy druhé povídkové sbírky.
Drsný a často nelítostný - takový je v zásadě svět významné současné ruské autorky Svetlany Vasilenko (autorka úspěšné knihy Blběnka). V této povídkové sbírce se opět setkáváme s nepřikrášleným prostředím současného sovětského Ruska.