Monografie chce ukázat na historické souvislosti vzniku jednotlivých složek integrovaného záchranného systému a na současný stav legislativy, případně na další záměry jejího zdokonalování na počátku 21. století.
Předkládaná kniha volně navazuje na předchozí dva díly Mechanika letu I, II, v nichž jsou probírány základy problémy mechaniky atmosférického letu a věnuje se problematice letu kosmického.
Jan Šerhant, zkušený dopravní letec a šéfpilot leteckého oddělení firmy Baťa, odletěl několik dnů před německou okupací z Československa na palubě Baťova letounu Lockheed Electra. V Kanadě se přihlásil jako dobrovolník do RAF...
Třetí díl knihy fotografií dopravních letadel, které za 48 let působení na letištích udělal Honza Čech, letecký mechanik. Kniha obsahuje nejen černobílé fotografie, ale i krátké příběhy, které Honza s daným typem zažil.
Otakar Janůj patřil do nepříliš početné skupiny příslušníků předválečného policejního uniformovaného sboru, kteří před službou protektorátním úřadům dali přednost odchodu do zahraničního odboje.
Škodovy závody v Plzni vyrobily v roce 1939 šest dvojčitých tříspřežních lokomotiv (později zvané „Litevky“), které byly vrcholem škodovácké konstrukční dílny.