Autorka nepíše jen o skladatelích a dílech, ale i o principech, na kterých hudba stojí, a jak působí na lidské životy. Děti se dozvědí, kdo použil most jako hudební nástroj, jak vypadá melodie, proč je v Asii víc lidí s absolutním sluchem...
Když roku 2016 zemřel, srdce jeho fanoušků po celém světě se na okamžik zastavila. Bowieho vliv na hudbu, umění a kulturu je nezměrný, stejně jako odkaz, který po sobě zanechal.
Za doprovodu krásných a detailních ilustrací se v této knize děti naučí, jak léčivé byliny správně rozpoznat, sbírat, sušit, lisovat do herbářů i jak z nich vyrábět masti nebo tinktury.
Když se vám podaří přivábit samotářské včely, osy a jiný užitečný hmyz, vaše zahrada ožije ¦ opylené plodiny přinesou bohatou úrodu, ekologicky a šetrně se zbavíte mnohých škůdců.
Jádrem knihy je dosud největší soupis umělcových krajinomaleb i kreseb s vyobrazeními. Je uspořádán podle převažujících námětů a motivů, ve shodě s typickými objekty krajinářství i bytostnými sklony umělce.
Petr Vabroušek je přední světový triatlonista, který absolvoval 1575 závodů, z toho tři ultramany, přes dvě stovky dlouhých ironmanů, stovky půlželezňáků a dalších závodů, jako třeba maraton na obou pólech (v obou případech zvítězil).
První ucelený průvodce po Kyrgyzstánu nejen v českém jazyce, který zahrnuje všechna významná pohoří země, ale i města a památky pod nimi. V jednotlivých kapitolách se podíváme do Biškeku, Oše, k jezeru Issyk Kul.
Knížka je koncipována jako průvodce, v každé ze sedmi etap je námi vytvořená mapka sídla včetně okolí, popis nejzajímavějších lokalit a GPS souřadnice vybraných míst.
Srovnání Rembrandta s Picassem nevychází z přímého rozboru jejich děl, nýbrž z hodnocení místa, které zaujímají v historickém kontextu. Oba malíři stojí na opačných koncích jedné velké, čtyři sta let trvající vývojové fáze evropského malířství.
Kniha je věnována vzpomínkám a výpovědím spolužáků Jana Palacha ze základní a střední školy, které zpracovali čtyři studenti mělnického gymnázia pod vedením profesorky Renaty Špačkové.
Na první pohled se může zdát, že nic není hodnocení uměleckých děl vzdálenějšího než logika. Nehodnotíme snad umělecká díla podle toho, jak na nás působí, jaké v nás vyvolávají emoce? Nezůstává v takovém případě veškerá logika stranou?