Novela z vesnického prostředí o utrpení malého dítěte je pozoruhodnou ukázkou z tvorby vůdčího představitele českého naturalismu 2. poloviny 19. století.
Pohřby obvykle bývají smuteční záležitostí. Pro rodinu Havranových ale smrt zatrpklého patriarchy Izajáše znamená spíš úlevu – hlavně v oblasti finančních problémů.
Kanárské ostrovy. Jejich jméno jsem slýchával často jako dítě začátkem 90. let. Představovaly vzdálený svět, který ke mně promlouval skrz barevné letáky cestovních kanceláří s příšernou typografií.
Rozhovor známého novináře s vrchním zemským rabínem.
Karel Hvížďala vede dialog s Karolem Efraimem Sidonem už desítky let. Za tu dobu společně vytvořili řadu knih, které se věnovaly různým tématům: židovské identitě, lásce, smrti nebo času. A pro
Klasická romantická tragédie. Vzrušující drama mladého německého autora vypráví příběh dvou bratří, Karla a Franze Moora, jejich tragický osud, utrpení, které způsobí svému otci i milence jednoho z nich.
Franta Čížek bydlí v domku u trati a spolu s ním tam žije maminka, tatínek a pes Šlupajz, který vlastně za všechno může. Frantův příběh doslova vtáhne čtenáře ke kovářské výhni a k pozapomenutému černému řemeslu.
Dva největší objevy 21. století jsou na světě. Reaktor vyrábějící čistou, levnou energii dostal světovou ekonomiku do kolen. Práce s magnetickými nadsvětelnými nanočásticemi lidstvo naopak zachránila.
Letěli na cizí planetu s cílem dobývat a vítězit. Již první den však přinesl větší ztráty, než si mohli dovolit. Luzná je peklem tvořeným cvakajícími čelistmi a spáry drásajícími maso. Kazimír Nezbeda má na problémy monopol.
Hrdinou magického příběhu je spisovatel Viktor, kterému se nedaří dokončit nejnovější román. Uvízne totiž během pandemie v malém bytě se svým autistickým synem Ámosem.