Katalog výstavy pojmenovaný podle díla Milana Knížáka z přelomu 60. a 70. let minulého století, dává nahlédnout do oblasti konceptuálních přesahů a autonomních přístupů v kresbě a malbě v Československu v době normalizace a v době těsně následující.
Třetí svazek Díla Ladislava Nováka představuje zejména soubor jeho básnických překladů. Tyto překlady, parafráze a volná přetlumočení vznikaly od poloviny padesátých let.
Koutní plachta či koutnice byla v české lidové kultuře plachta oddělující postel šestinedělky umístěnou v koutě od zbytku světnice.
Celobarevná publikace představuje sbírku slovenských koutních plachet ze sbírek Národního muzea.
Posedlost - vášně a extrémy v umění 20. století. Na pozadí „portrétů“ pěti uměleckých solitérů, v českém prostředí neznámých či málo reflektovaných, nabízí kniha překvapivý pohled na vývoj moderní malby.
Soubor katalogů Václava Ciglera a Michala Motyčky dokumentuje výstavy Událost místa, Jsme 100 a Otevřený hrob konané v Galerii Miroslava Kubíka a výtvarné intervence ve veřejném prostoru města Litomyšle a v kryptě piaristického chrámu v roce 2018.
V knize bohatě vybavené obrazovým doprovodem je představen život a tvorba těchto tří umělců, společně se Škrétou a dalšími současníky jsou pojednáni jako profesní kolegové a do značné míry i konkurenti.
Žádný jiný umělec nebyl tak úzce spjat s uměleckou epochou secese jako český malíř Alfons Mucha. Dvanáct příkladů ukazuje jeho skvostně barevné a stále živé umění plakátu
Výpravná a velkoryse graficky upravená publikace Antonín Kybal / Cesty designu a textilní tvorby uceleně mapuje osudy a dílo jednoho z nejvýznamnějších tvůrců českého designu 20. století.
Svou tvorbou navazuje Igor Grimmich jednak na výpověď umělecké generace sedmdesátých let, jež kriticky reflektovala poměry československého normalizačního „bezčasí“ sžíravou, mnohdy přitom i hravou ironičností.
Kniha historika umění Vastimila Tetivy je zaměřena na ranou malířskou tvorbu Josefa Čapka, ohraničenou lety 1908–1914, tedy dobou, která předurčila celý další umělecký osud malíře.
Zvláště v poslední době si malířské dílo Karola Molnára, prokazující výraznou uměleckou kvalitu a vzácnou dokumentární hodnotu našlo cestu k divákovi. Jeho obrazy je možné vidět jak v galeriích, tak i v soukromých sbírkách.
Dvanáct vybraných děl ukazuje široký umělecký záběr renesančního mistra Leonarda da Vinciho. Krátké doprovodné texty díla zařazují do kontextu jeho umělecké dráhy.
Katalog k výstavě L. Typlta “Vizionáři” se zaměřuje na specifickou část jeho tvorby - kresbu temperou. Tempera je pro Typlta prostorem pro živelný experiment, pro hledání a ověřování malířských záměrů. Publikace dokumentuje vývoj autorovy tvorby.
Publikace dokumentuje první ročník sympozia Odpad a umění, umění a odpad, které se uskutečnilo v Pardubicích ve dnech 18. až 20. září 2015. Kritériem umělců byla jejich záliba v práci s odpadovým materiálem.