Studie autorů Thomase Keenana a Eyala Weizmana popisuje, jak identifikace Mengeleho ostatků otevřela cestu k vyšetřování válečných zločinů, které není založeno na svědectví a paměti, ale na forenzním přístupu.
Kniha je věnovaná sepulkrálnímu sochařství českého středověku v rozmezí šesti staletí. Hlavní devíza spočívá v komplexnosti pohledu a v interdisciplinárním přístupu ke studovanému materiálu.
Obsah:
● Shrnutí sezony 2021/2022 v tanečním a pohybovém umění z pohledu čtyř specialistů (Roman Vašek, Roman Horák, Zuzana Smugalová, Hana Strejčková)
Jestli má někdo právo nezatíženě sepsat vzpomínky na český předrevoluční underground, nástup nové vlny i překotné kulturní a celospolečenské změny kolem roku 1989, pak je to právě Ivo Pospíšil.
Kniha uceleně zpracovává fenomén štukatérství renesance a manýrismu v Čechách a na Moravě. Památky, které lze zahrnout do této skupiny, vznikaly přibližně v letech 1150–1620.
Ročenka dřevěné architektury 2022 je tištěnou podobou putovní výstavy Salonu dřevostaveb 2022, festivalu současné dřevěné architektury, a zároveň svébytnou publikací prezentující kurátorský výběr nejvýraznějších dřevostaveb poslední doby.
Socialistická reklama je často nahlížena jako nesmysl, protimluv, nebo přinejmenším paradox. V poválečném Československu se nicméně jednalo o etablovaný obor zaměstnávající desetitisíce kreativních pracovníků různých dílčích zaměření, ...
Úchvatné rodinné domy architektů Jána Stempela a Jana Jakuba Tesaře můžete nyní poznat zcela jinak. Jejich autoři vás vezmou na nevšední průzkum svých dosud nerealizovaných staveb.
Kniha pojednává různé stránky umělectví coby postavení, v němž během 19. století výtvarní umělci vnímali sami sebe v souvislosti s tím i to, jak je posuzovala společnost.
Umění má moc vyvolávat v nás pocity, a některá díla mohou dokonce změnit náš pohled nebo názor, a přímo tak ovlivnit naše uvažování či přesvědčení – tato kniha vám pomůže umění porozumět a ještě více se z něj radovat.
Neobyčejná knížka, která tě vtipně provede vesmírem současného českého umění. Dušan P., který je snad, možná, kdo ví... prapraprapotomek slavného umělce, ztratil svůj cestovatelský deník...
Kultovní kniha pro kreativce, marketéry a tvůrce nových produktů, kteří si kladou tyto otázky: • Jak vdechnout prvotnímu nápadu život? • Jak definovat svou značku? • Jak nový produkt propagovat? • A jak neupadnout v zapomnění po první sezóně?
Tato malá, ale ohromující knížka vám otevře dveře do nového světa. A nejen vám, vy do něho vezmete i své děti! Společně si užijete umění kolem vás, odhalíte význam světla či barev a objevíte velké příběhy umělců i jejich děl.