Koutní plachta či koutnice byla v české lidové kultuře plachta oddělující postel šestinedělky umístěnou v koutě od zbytku světnice.
Celobarevná publikace představuje sbírku slovenských koutních plachet ze sbírek Národního muzea.
Práce je věnována dílu Matthäuse Meriana staršího, resp. jeho rytinám, zobrazujícím bojiště třicetileté války v prostoru českých zemí s podrobnějším zaměřením na švédské tažení v Čechách roku 1647.
Město na řece Loučné má mnoho tváří. Je historická, ale i moderní. Význam Litomyšle byl ještě umocněn 1. prosince 1999, kdy byl zdejši zámek spolu s okolím na „zámeckém návrší“ zapsán do Seznamu památek světového kulturního dědictví UNESCO.
Cyklus 14 pohlednic v papírovém přebalu.
Matný pohlednicový papír.
Z každé prodané série věnuje nakladatelství Globus 14,- Kč Spolku Přátel Kamila Lhotáka.
Posedlost - vášně a extrémy v umění 20. století. Na pozadí „portrétů“ pěti uměleckých solitérů, v českém prostředí neznámých či málo reflektovaných, nabízí kniha překvapivý pohled na vývoj moderní malby.
Možná se to nezdá, ale šátky, šátečky i šály mají velkou moc - umí doladit, zjemnit, příjemně dotvořit a zaručeně oživit celkový vzhled oblečení. Umí také dodat eleganci a ženskost vašemu šatníku i podpořit vaši náladu. Jen jim to musíte dovolit...
V knize bohatě vybavené obrazovým doprovodem je představen život a tvorba těchto tří umělců, společně se Škrétou a dalšími současníky jsou pojednáni jako profesní kolegové a do značné míry i konkurenti.
Více než 400 unikátních fotografií v této publikaci ukazuje, jak vypadal náš svět na samém konci devatenáctého století. Vedle sebe nacházíme obrazy zdánlivě neotřesitelných starých pořádků i známky rychlých změn, které s sebou přineslo 20. století.
Žádný jiný umělec nebyl tak úzce spjat s uměleckou epochou secese jako český malíř Alfons Mucha. Dvanáct příkladů ukazuje jeho skvostně barevné a stále živé umění plakátu
Výpravná a velkoryse graficky upravená publikace Antonín Kybal / Cesty designu a textilní tvorby uceleně mapuje osudy a dílo jednoho z nejvýznamnějších tvůrců českého designu 20. století.
Kolektivní monografie představuje další výtěžek výzkumu divadelního díla Jiřího Frejky, podnikaného v Ústavu teorie scénické tvorby Divadelní fakulty AMU.