Původně disertační práce z roku 2004 je obsáhlou monografií kritika, teoretika, střihače, kameramana, režiséra, filmového organizátora a pedagoga Jana Kučery (8. 8. 1908 - 5. 9. 1977).
Po svazku Film 1. Obraz-pohyb (2000) druhá a závěrečná část základního díla francouzské filmové teorie. Doplněno překladatelskou a ediční poznámkou, rejstříkem jmen a rejstříkem filmů.
Antologie současného polského myšlení o filmu a audiovizuální kultuře zahrnuje studie od šedesátých let minulého století až po práce z nedávné doby, které se už od filmu odklánějí k jiným audiovizuálním médiím a kulturním formám.
Monografie kameramana a fotografa (* 1932), spojující vrcholný estetický zážitek z málo známé fotografické tvorby od padesátých let až po dnešek s bohatou faktografií filmaře a s osobním vyznáním umělce.
Dvojjazyčný sborník českých a rakouských filmových historiků obsahující analýzy čtyř českých a čtyř rakouských filmů z třicátých let a obsáhlou studii o dobové situaci a vztazích obou národních kinematografií.
Deník je svědectvím téměř čtvrtstoletí života filmového scénáristy, dramaturga a režiséra, publicisty, prozaika a básníka Pavla Juráčka. Kniha roku 2004 podle ankety Lidových novin.
Kniha věnovaná filmové grotesce. Studie zkoumající svébytný filmový žánr z hledisek filmově-estetických, psychologických, sociologických i metafyzických.