"Modlitba musí reagovat na realitu
– na to, co opravdu je. Duchovní život
západní křesťanské církve nejvíce podrylo
odloučení teologie od spirituality, nauky
od praxe."
V této knize se dočtete o vzorcích chování, které nejčastěji narušují naše vztahy – od pocitů viny, citové vydírání,
různé projekce až po duchovní zneužívání.
Mezi stoiky Seneca vyniká hlubokým psychologickým vhledem do lidské povahy, ctižádosti i obav. Jako první učenec západního světa důkladně zkoumal psychologii konzumerismu.
Ústřední otázka benediktinských exercicií zní: Jak najdu a zakusím Boha? A také: Jak objevím své pravé já, onen jedinečný obraz, který si o mně Bůh vytvořil? A dále: Jak dosáhnu uzdravení?
Mýty o stvoření je možno považovat za nejdůležitější ze všech mytologických vyprávění, neboť tyto motivy se dotýkají základních otázek a problémů lidského života a dávají odpověď na nejdůležitější otázky lidské existence.
Mindfulness, neboli vědomá pozornost, je velmi známá
a stále oblíbenější dovednost. Ve skutečnosti ale představuje jen jednu část neuvěřitelně bohatého a naplňujícího
buddhistického přístupu k životu.
V sázce je opravdu mnoho. Živočišné i rostlinné druhy
rychle vymírají, planeta se otepluje a celé lidstvo dnes
čelí obrovské ekologické krizi. Počet lidí, kteří v nejrůznějších koutech světa aktivně praktikují buddhismus,
závratně roste.
Jen si tak trochu
zdřímnout proniká do tajemného světa
spánku, včetně jeho léčivých účinků,
nepolapitelnosti a nevypočitatelnosti
a toho, co přesně náš mozek skutečně
dělá.
Lidé se v posledních desetiletích zajímají především o svou
svobodu a naplnění vlastních potřeb. Nechtějí se omezovat a starat o ostatní. Vede to k odcizení, k nenávistným
projevům na sociálních sítích, na ulicích i v každodenní
komunikaci.
Díky meditaci mjung sung můžeme vidět sebe samé, a tedy i svět mnohem jasněji. Pomáhá nám žít v přítomnosti, s pocitem uvědomění, ukotvení a propojení, abychom mohli vést harmonický a vyvážený život bez ohledu na to, co se děje kolem nás.
Tato kniha přenáší sílu a moudrost
mnišské duchovní tradice do jednadvacátého století. Sestra Joan se
opírá o svatého Benedikta, který již
v šestém století usiloval o morální
integritu tváří v tvář pohanskému
Římu.
Existují klíče k dobrému životu? Klíče nemusejí odemykat
pouze dům, auto nebo zamčené skříně. Požehnaný klíč
nám umožní otevřít cestu k vlastnímu srdci a emocím,
k tomu, co se našeho srdce hluboce dotýká.
Kniha Král panna vznikla jako interpretace ruské pohádky Car panna, v níž se vyskytuje mnoho důležitých archetypů postav: zemřelá matka, věčně nepřítomný otec, který se znovu ožení, macecha, která se zamiluje do nevlastního syna i osudová žena.
V dějinách náboženství můžeme vysledovat vždy dva proudy: jeden by rád dospěl k Bohu tím, že se zříká sexuality a pěstuje askezi a zdrženlivost; druhý zakouší Boha prostřednictvím sexuality a erótu. Obě cesty zřejmě odpovídají lidské zkušenosti.
Kontemplativní modlitba je proces vnitřní transformace, proměny započaté Bohem a vedoucí, pokud souhlasíme, k božskému sjednocení. V tomto procesu se mění způsob vnímání reality.
Benediktinské „ora et labora“ formovalo křesťanskou pracovní morálku ve středověku. Ovšem i v současnosti může být toto heslo přínosem. Také dnes je totiž důležité sladit modlitbu a práci, vnější a vnitřní život, pohyb a klid, život a povolání.