Mnozí lidé si možná myslí, že ty největší zázraky najdou ve světě pohádek. Existuje ale svět, kde se dějí věci mnohem méně uvěřitelné a ve srovnání s nímž blednou i ty nejbujnější výplody lidské fantazie.
Až někdy pojedete vlakem, zkuste si představit krajinu před vznikem železnice. Všechny ty mosty, tunely a nádraží totiž působí dojmem, jako by tu byly odjakživa.
Dětská kniha, která kombinuje zábavný příběh malých zvířecích hrdinů s názornými ilustracemi, ze kterých děti pochopí nejen jak je motorka sestrojena, ale také funkci motoru, převodovky, brzd a dalších věcí.
Neúspěšný student Gery musí po vyloučení ze školy na vojnu. Druhou možností je pro něj náhradní vojenská služba. Když se Gery dozví, že jeho rodiče mají v jedné z tamních vesnic prázdnou chalupu po prababičce, je rozhodnuto.
Dva kamarádi, krysák Arny a vrabčák Zíla, se rozhodnou, že si postaví auto. Získají důležitého spojence, žabáka Kristiána. V příběhu, kde během stavby musí překonávat mnoho různých překážek, se čtenář dozví, jak je sestrojen a jak funguje automobil.
Bezstarostné mládí Arnymu skončilo, oženil se a staví dům. Stavba není nic jednoduchého, ale vytvoření projektu, vyřízení stavebního povolení a získání hypotéky vyžaduje možná ještě větší úsilí.
"Proč bysme si vlastně nemohli postavit letadlo?" navrhne jednoho podzimního odpoledne krysák Arny svému kamarádovi vrabčáku Zílovi.
"Nepřipadá ti, Arny, divné, aby si pták stavěl letadlo?"
Přibližně takto začíná pokračování Edice technických pohádek.
Arny je neuvěřitelně šikovný krysák, který se svými kamarády postavil auto, letadlo a nakonec i motorku. Na takovou práci ale potřebuje mít pořádné nářadí. Pojďme se tedy podívat do jeho dílny.Leporelo pro nejmenší – ještě nečtenáře.
Od parních lokomotiv po nejmodernější vlaky. Dobrodružná jízda dějinami železniční dopravy.. Kdysi dávno usedla na koleje první lokomotiva a svůj náklad do cíle odvezla podobnou rychlostí, jako když jdete na procházku.
Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda.