Jak prodat vycpaného žraloka

Nakladatel:  KNIHA ZLÍN 2010
Rozebráno
-10%
389 Kč
350 Kč

Anotace

Ojedinělý a v češtině unikátní pohled na světový trh se současným uměním. Nesmírně čtivou a zábavnou formou identifikuje ekonomické zákony a marketingové strategie, které vedou k dosažení tak závratných cen za práce některých výtvarníků, zatímco jiní zůstávají bez povšimnutí.

Autor čerpá z jedinečných rozhovorů se špičkovými aukcionáři, galeristy, výtvarníky i sběrateli, shromážděných během...

Zobrazit celý text

DALŠÍ TITULY V SÉRII: Knihy o sběratelství a obchodu s uměním

Čtenářské recenze

Zatím nehodnoceno :-(

Funkce je dostupná pouze pro přihlášené

Omlouváme se, ale hodnotit a komentovat knihy můžete pouze jako registrovaný uživatel po přihlášení.
Přihlašte se, nebo se zaregistrujte, pokud nemáte účet.

Buďte první a podělte se o vlastní zkušenost s knihou. Pomůžete tisícům nerozhodných čtenářů.

Recenze z medií

Zasvěcený exkurz do logiky prodeje umění

(...) Knihu lze rozčlenit na tři díly, z nichž každý přináší mnoho skvělých postřehů z prodeje drahých obrazů a předmětů. První je téměř výsměchem současnému umění, které je od doby Andyho Warhola pouze o věhlasných značkách. Pojem branding, tedy budování zvučného jména, pak je klíčový pro celou publikaci. Její hlavní teze hlásí, že umění ztratilo jakoukoli hodnotu a tu nahradila cena. (...) Druhá část, mnohem analytičtější, popisuje proces brandingu. Na něm se samotný autor podílí jen velmi málo. Podle nejznámějších případů, jakým je Damien Hirst, musí umělec pouze šokovat. Skutečný branding provádí jeho galerie, aukční domy, slavní prodejci umění a v neposlední řadě sběratelé, jakým je Charles Saatchi. Když něco koupí Saatchi, cena děl téhož autora se okamžitě zvedá, někdy i zdvojnásobí. Závěrečná třetina knihy zcela boří mýtus umění jako dokonalé investice.

Dejiny umenia prepísané peniazmi

(...) Don Thompson sa vo svoje knihe, ktorá vyšla vo vydavateľstve Kniha Zlín pod názvom Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů, zaoberá stovkami diel a ich osudom v dražbách, kde sa mnohým darilo menej, než sa všeobecne verí. (...) Kniha o zákonoch ekonomiky súčasného umenia a aukčných domov obsahuje množstvo čísel a veľmi málo riadkov, kde by sa niekto nadchýnal samotným umením. Hlavné slovo majú bohatí investiční bankári, ktorí neraz „nakupujú ušami“, teda kupujú diela bez toho, že by ich vôbec videli, spoliehajú sa na značkových autorov, galérie a aukčné domy.

Kupte si na zeď žraloka!

(...) Thompson se ve své stejně ironické jako zasvěcené knize snaží osvětlit, co naznačuje podtitul: Prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Opírá se přitom o rozhovory s vlivnými lidmi v oboru a pomáhá si logickou teorií marketingu aplikovanou na tak nelogickou oblast, jakou je trh s uměním. Podstatu celé jeho knihy lze shrnout do jasnozřivé věty sedmiletého Jacoba citované v knize The Worth of Art od Judith Benhamou-Huetové. Klučík na otázku „Co je to Christie’s?“ odpověděl jasně: „Značka obrazů!“ A právě brand, tedy značka, je pojem, který hýbe Thompsonovým vtipným pojednáním. Prostě řečeno, při koupi obrazu se chovejte, jako když si pořizujete kecky. Jestli nechcete riskovat mimoňství, jděte do značky: „ády“ vám ostudu neudělají.

Nejdražší ryba bez hranolků

(...) Pro čtenáře - a českého obzvlášť - je Thompsonova kniha mnohem pozoruhodnější v zachycených příkladech pohybů na aktuálním výtvarném trhu. O něm se v Česku příliš nedozvíme, rozruch tu současné umění nevyvolává ani v tak exponovaných chvílích, kdy se za třicetileté autory za hranicemi platí stejně jako za sto let mrtvé klasiky. A Don Thompson v tomto ohledu odvedl skvělou práci: čtenáře provádí zákulisím tvrdých pravidel galerijní, aukční a veletržní scény, promlouvá si s jejími nejdůležitějšími postavami, drze se ptá a čtenář začíná mít čím dál víc pocit, že tady něco nehraje: Thompson je racionální ekonom, a přesto o umění uvažuje: neustále se vrací k estetickým a obsahovým hodnotám děl - mnohem oduševněleji než ti, kteří se jím zabývají profesionálně.

Autor/Autorka

Don Thompson

Don Thompson je ekonom a sběratel současného umění. Jako profesor obchodu a podnikání
se zaměřením na marketingovou strategii působil na London School of Economics,
Harvard Business School a v současné době na York University v Torontu. Je autorem
nebo spoluautorem devíti knih o marketingu a ekonomice. Žije v Londýně a v Torontu.

Celý medailonek
Do oblíbených
Přihlašte se nebo registrujte a přidejte si autora do oblíbených.

Bibliografické údaje

Název:
Jak prodat vycpaného žraloka
Autor:
Thompson, Don
Nakladatel:
KNIHA ZLÍN
EAN:
9788087162583
ISBN:
978-80-8087-58-3
Popis:
1× kniha, brožovaná, 380 stran, česky
Rozměry:
14 × 19 cm
Rok vydání:
2010
Zákazníci, kteří koupili tento titul, koupili také
Kolapsy složitých společností -10%
Kolapsy složitých společností
Joseph A. Tainter
449 Kč
Povídky -10%
Povídky
Jan Balabán
314 Kč
130 - Hodní, zlí a oškliví -10%
130 - Hodní, zlí a oškliví
Nikkarin
221 Kč
Příběh umění -15%
Příběh umění
Ernst Hans Gombrich
1 273 Kč
Tahle země není pro starý -5%
Tahle země není pro starý
Cormac McCarthy
255 Kč
Zlodějka knih -12%
Zlodějka knih
Markus Zusak
350 Kč
Bílé na černém -10%
Bílé na černém
Ruben David Gon Gallego
196 Kč
Abeceda komunismu + CD -10%
Abeceda komunismu + CD
Josef Albrecht, ...
269 Kč
Nastartovali nás jako motorky -10%
Nastartovali nás jako motorky
Tomáš Kobes
147 Kč
Neexistující al-Andalus -10%
Neexistující al-Andalus
Rosa M. Rodríguez-Magda
135 Kč
Česká fotografie 20. století -17%
Česká fotografie 20. století
Vladimír Birgus, ...
1 204 Kč
Nudge (Šťouch) -10%
Nudge (Šťouch)
Cass R. Sunstein, ...
305 Kč
Jednou jako tragédie, podruhé jako fraška -10%
Jednou jako tragédie, podruhé jako fraška
Slavoj Žižek
232 Kč
Faust -10%
Faust
Fernando Pessoa
224 Kč
Ostrov včerejšího dne -15%
Ostrov včerejšího dne
Umberto Eco
338 Kč
Siddhártha -10%
Siddhártha
Hermann Hesse
152 Kč
Valérie a týden divů -10%
Valérie a týden divů
Vítězslav Nezval
151 Kč
Tajemný plamen královny Loany -15%
Tajemný plamen královny Loany
Umberto Eco
338 Kč
Jak novináři manipulují -10%
Jak novináři manipulují
Bernard Goldberg
269 Kč
Oněgin byl Rusák -10%
Oněgin byl Rusák
Irena Dousková
215 Kč
O svatém Františku aneb zrození ducha novověku -10%
O svatém Františku aneb zrození ducha novověku
Zdeněk Neubauer
225 Kč
Lililinda Superhvězda -10%
Lililinda Superhvězda
Annette Herzog
215 Kč
Knihafoss -10%
Knihafoss
Marka Míková
242 Kč
Falešná trefa -81%
Falešná trefa
Louise Welshová
69 Kč
Vizuální sociologie -10%
Vizuální sociologie
Piotr Sztompka
230 Kč
Jak na prevíta. Rady pro maminky -10%
Jak na prevíta. Rady pro maminky
Simon Brett
143 Kč
Felidae -15%
Felidae
Akif Pirincci
211 Kč
O podstatě uměleckého díla -10%
O podstatě uměleckého díla
Romano Guardini
221 Kč
Incident v Twenty-Mile
Incident v Twenty-Mile
Trevanian
99 Kč
Antropologie se nepočítá mezi nebezpečné sporty -10%
Antropologie se nepočítá mezi nebezpečné sporty
Nigel Barley
224 Kč