Kniha představuje aktuální trendy i historický vývoj teoretických konceptů studia neologismů a sociolektismů, včetně paralel a paradoxů v jejich slovníkovém zpracování, tj. otázky vzájemného vztahu neografie a sociolektografie.
Tvoření odpradávna může být chápáno spíše jako proces než jako produkt. Tvorba jako taková není zaměřovaná pouze na produkci hmotných děl, ale je ji nutno vnímat taktéž jako formu intervence do modelů lidského chování, do navazování vztahů.
Mika Waltari ve své obsáhlé, otevřeně protisovětské reportáži popisuje podmínky panující v baltských zemích v období mezi podzimem 1939 a létem 1940, kdy se Litva, Lotyšsko a Estonsko potýkaly se stále sílícím vlivem Sovětského svazu.
Monografie vznikla jako doprovodná publikace ke stejnojmenné výstavě, jejímž cílem bylo představit tisícileté dějiny vztahů mezi Moravou a Svatým stolcem od 9. až po přelom 18. a 19. století, ...
Pokročilá analýza dat v SPSS a AMOS navazuje na úspěšnou učebnici Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS), v níž autoři čtenářům nabídli jednodušší postupy analýzy sociálněvědních dat a složitější pouze naznačili.
Publikace přináší v bilingvním latinsko-českém vydání dosud nepublikovaný latinský překlad Kytice Karla Jaromíra Erbena z pera brněnského klasického filologa, překladatele a příznivce živé latiny Jana Šprincla, doplněný o ilustrace Jiřího Farského.
Představení osobnosti, díla a vlivu Jaroslava Foglara se neomezuje na historickou životopisnou črtu, ale usiluje mj. na základě empirického šetření o ucelené odborné zpracování poměrně složitého sociálního jevu.
Kniha přináší přehled o historickém dění v Evropě ve 20. století formou tzv. faktografických esejů. Autorovým záměrem je vybrat stěžejní události tohoto století, popsat je na základě zkušeností člověka, který jeho velkou část sám prožil, ...
Monografie je věnována tématu netradičních studentů v terciárním vzdělávání. Hlavním definičním kritériem této skupiny je věk a přestávka ve formálním vzdělávání po dokončení střední školy.
Název Navigátor. Úvod do umění nových médií odkazuje na hlavní cíl knihy, která představuje asociativního průvodce neustále se měnícím prostorem technologicky podmíněného umění.
Monografie se zabývá jedním z žánrů dětské literatury (literatury pro děti a mládež) – současnými autorskými pohádkami vydanými v letech 2000 až 2020 v České republice a v Bulharsku.
Kniha se zabývá proměnami života katolických kněží v 19. a 20. století, a to na příkladu tří kněžských biografií (Emanuel Masák, Antonín Ludvík Stříž, Dominik Pecka).
Vydání knihy je určeno studentům a učitelům angličtiny na jazykových školách a univerzitách a také všem studentům angličtiny, kteří překročili základní úroveň. V neposlední řadě také všem milovníkům tohoto krásného jazyka.
Publikace si klade za cíl shromáždit česká, moravská a slezská místní jména, jež odrážejí názvy stromů, keřů a polokeřů. Stromy a keře, zejména ty samostatně rostoucí, přitahují pozornost, a tak odnepaměti sloužily k určení polohy, směru ...
Vzájemné učení, tedy učení mezi spolupracovníky, přáteli, spolužáky či kolegy, má potenciál rozvíjet kognitivní i sociální dovednosti a muže přispívat k pocitu životního naplnění.
Jiří Vácha ve své jedinečné knize shrnuje nejen současnou vědeckou kritiku darwinismu, ale celý problém rozšiřuje ještě o „vědomí“, jako nejspecifičtější vlastnost živých bytostí.
Publikace je určena pro studentky a studenty prezenčního i kombinovaného studia učitelství 1. stupně základní školy. Pokrývá značnou část obsahu výuky matematiky prvního semestru na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.
Publikace představuje problematiku řešení konstrukčních úloh na základní škole. Ukazuje způsoby řešení základních konstrukčních úloh a komplexních konstrukčních úloh, které jsou zadávány na základní či střední škole.