Kolektivní monografie Dějiny umění jsou uměním, kterou k vydání připravila prof. Milena Bartlová, poprvé představuje Václava Viléma Štecha (1885–1974), významnou osobnost českých dějin umění 20. století.
Bára Mrázková se v knize Yellow Box, která vychází z její dizertační práce, zaměřuje na materiální a ekologické pozadí digitálního obrazu. Propojuje zde problematiku algoritmické fotografie, těžby vzácných minerálů a infrastruktury technických obrazů
Dvě století od vzniku první dochované fotografie zažívá toto médium nebývalý rozmach. Fotografie se stala nedílnou součástí mezilidské komunikace a hlavním nástrojem pro tvorbu obrazů je dnes mobilní telefon.
Stěžejním tématem publikace je vidění a vnímání světa a limity, kterými je naše vnímání omezeno. Nakolik musíme vědět, co vidíme, abychom to skutečně viděli? Nakolik si musíme viděné domýšlet a nakolik si můžeme být jisti tím, co vidíme a co víme.
Kámen Osudu, komiksová trilogie o třech dějstvích, na které Julie Černá pracovala téměř čtyři roky, sleduje putování bytosti ve tvaru kamene. Kniha získala v roce 2022 Cenu Muriel, 1.místo Nejlepší studentský komiks.
Publikace je druhým dílem historického vylíčení proměn akademického oboru dějiny a teorie umění v dnešní České republice a zabývá se dvaceti lety tzv. normalizace. Navazuje na první díl Dějiny českých dějin umění 1945–1969.
Publikace De streek: Theorie van het schrift vyšla poprvé v roce 1985. Noordzijův krátký a svižný text, ilustrovaný jeho vlastními diagramy a příklady, je silným výkladem teorie psaní (v jeho vizuální podobě).
Je neustálé osvětlení stírající rozdíly mezi dnem a nocí snem modernity, anebo noční můrou? Když si posvítíme do těch nejtemnějších koutů, znamená to skutečně i to, že lépe vidíme a všemu rozumíme? Nebo nás všudypřítomný jas může i osle-pit? První čá
Publikace Eva Eisler – Ochočené nekonečno nabízí nový pohled na dílo výjimečné umělkyně, jež se plynule pohybuje mezi šperkem, designem, architekturou a volným uměním.
Publikace Waltera Pammingera Konceptuální knižní design (2018) je dalším z titulů edice Katedra nakladatelství UMPRUM, jejichž výběr směřuje k dlouhodobé kultivaci oborové diskuse o typografii, grafickém designu a designu obecně.
Kniha Heuréka! je úžasnou výpravou do světa kreativity a procesu formování nápadu (ideace). Mike Jelínek v publikaci vypráví o zkušenostech nabytých během praxe tvůrčího designéra a vysokoškolského lektora.
Kniha vycházející z dizertační práce zkoumá dějiny umění z neobvyklé perspektivy: stručně představuje nový příběh dějin umění, který postupně vznikal péčí českých historiček a historiků umění po roce 1989
Publikace představuje téma žen v architektuře druhé poloviny 20. století jak z hlediska dějin architektury, tak v mezioborových souvislostech z pohledu sociologie, obecných dějin a genderových studií.
Kniha Plakát je rozměrný list papíru, která volně navazuje na úspěšnou monografii To musí jít přečíst i potmě!, je prostřední částí zamýšlené trilogie, shrnující práci Karla Halouna za posledních bezmála padesát let.
Kolem roku 1900 se na umělecké scéně v Čechách prosazuje moderna. Proces české národní emancipace vrcholí a sebevědomé české umění se více otevírá západnímu světu.