Klik na jedné ruce, dřep na jedné noze, trup získá brutální sílu

Knižní trh má nepochybně svoje překvapení. Nedávno si skoro půl miliónu lidí koupilo kuchařku, kde se radilo, jak vykouzlit z taveňáku hostinu. Teď je tu něco docela jiného - posilování vahou vlastního těla. Podle návodů ruského silové specialisty se můžete stát pekelně silní a pekelně houževnatí. Kniha Nahý bojovník slibuje, že přestože nepoužijete žádné fitcentrum ani náčíní, bude váš trénink účinný jako dynamit. Tak taková je neprodávanější kniha posledních dnů.

Pravděpodobně je to tím létem, zrádným obdobím, ve kterém čím se člověk méně obléká, tím víc na něm faldy a tukové záhyby vyniknou. Koupaliště a pláže pak jsou už hotovou pohromou. Takže někteří snad v zoufalé touze se na poslední chvíli postavit čelem ke svým dietním chybám....

Ale jinak: ten trend získat zpátky alespoň základní tělesnou sílu bez permanentek do fitcentra je zjevný. Všechny ty crossfity, městské parkury a další tělesné aktivity jsou reakcí na pohodlný životní styl a na chuť nenechat svoje tělo vrůst do křesel a židlí. Pochopitelně, že častěji než stavební dělníky nebo horníky najdete u těhle posilování chlápky a ženy z kanceláří...studenty....nadšence pro zdraví....

Vlastně je to skvělá móda dělat kliky, dřepy a shyby. Fintou téhle knihy je, že tvrdí, že budete-li tyto obyčejné cviky dělat s určitým know how, budete rychle nabývat na síle a zpevníte si tělo v cuku letu. Jde o sílu, ne o svaly. Pokud by šlo o co nejviditelnější hmotu na rukou a nohou, je třeba jít k jinému kováři.

Tady prý jde o sílu málo viditelnou, ale zato reálnou. Dosáhnete jí pomalým civčením, zatínáním svalů, nepoužíváním setrvačnosti atd. atd. Tahle kniha říká vlastně: cvičte pomalu, v malých dávkách, ale se železnou pravidelností.

Takže: síle zdar! Trénujte, namákněte se, buďte ztepilí a silně odolní. Cvičit si pravidleností vůli taky není k zahození. Tuším, že na konci roku fyzická kondice Čechů bude neobvykle vysoká. Každou chvíli uvidíte někoho, jak dělá kliky na jedné ruce nebo dřep na jedné noze, tzv. pistoli. Vlastně jen doufám, že u toho nebudou ani nazí, ani bojovníci. Tak dost řečí: rychle načíst...a trénujeme!