Zdanili už taky zaplacení daně?

Největší bestsellery píše každoročně stát, Prostřednictví ministerstva financí nám před koncem roku nechá vybubnovat novou daňově-účetní vyhlášku, která se jmenuje třeba Zákon o účetnictví nebo Nové sazby DPH nebo tak nějak podobně. Kdo si ji nepřečte, čekají ho tresty. Tomu říkám fajnovej marketing. Nečteš? Přijdeš o hlavu nebo o prase. Není divu, že takové knihy patří k těm nejžádanějším v roce.

Kdepak jednoduše a přehledně! Takový svět prostě dneska už není a jen tak nebude.  Každý, kdo předvolebně zjednodušení slibuje, slušně řečeno zjednodušuje. Žijeme ve světě, kde sice pořád neznalost zákona neomlouvá, ale neznají je už ani ti, co je vymysleli. Takže: zapomeňte na slibovanou legendární a4 daňového přiznání, na které každý jednoduše vyplní několik čísel  - a je po úřadování. Tůdle nůdle. A tak celý ten zákoníkově vyhláškový rituál probíhá každý rok stejně - před koncem roku vyjdou nové předpisy, tisknou se nové tiskopisy,  vymýšlí nové programy, díky kterým budete moct všechno poslat elektronicky (bude-li všechno zapojené a konektované, což si prostě zařídíte a zaplatíte, aby vám to fachčilo, a basta fidli), pořádají se semináře, kde se stovky účetních snaží zapomenout, co se složitě naučili a cpou si do hlav něco, o čem ví, že za rok to budou zase vyhazovat jako nepotřebné harampádí. Stejně tak finanční úředníci, kteří následně účetní kontrolují. Těžko má vydavatel takových knih jako jsou daňové nebo účetní příručky nějaký, v kalendářním roce prodávanější titul. Takový titul si prostě koupíte - a dáte do daní. Tedy pochopitelně přesně podle předpisů.