Zatím nikdo nehodnotil, zatím žádné recenze, napsat vlastní recenzi

Mám zájem
Není v prodeji
Není v prodeji
U titulu vypršela licence.
Info OKO

Srdečná, emocemi nabitá a zároveň ryzí křehká četba o tom, jak žít se ztrátou milované osoby.
Po smrti svého otce pojme desetiletá Simone přesvědčení, že jeho duch sídlí ve stromě u nich na dvoře. Když na něj vyleze, může si s tátou dokonce vyprávět. Ze svého objevu má velkou radost a svěří se s tím své matce, má to být jejich malé tajemství. Matka začne se zesnulým manželem hovořit také, ovšem jeho přítomnost má na ni zcela negativní dopad, brání ji žít dál.

Románový debut australské Judy Pascoe přináší ryzí jižanský příběh o smrti a lásce. Hlavní postavy se snaží různými způsoby vypořádat s žalem a zároveň se učí, jak žít dál po tragédii, jež poznamenala jejich život. Vypravěčkou příběhu je desetiletá dívka Simone, která své činy a události v rodině dokáže podat z unikátní dětské perspektivy – někdy jsou to prosté příběhy všedního dne, jindy historky fantastické a neuvěřitelné. V závěru románu se již dospělá Simone ohlíží zpátky a zamýšlí se nad klíčovým rokem jejího života, kdy jí bylo deset let.

Spisovatelka a herečka Judy Pascoe se narodila a vystudovala v Austrálii. Léta pracovala jako akrobatka v cirkuse Oz, se kterým sjezdila Austrálii i svět, než se z ní stala komediální herečka s působištěm ve Velké Británii.Proslavila se zejména díky roli Camille v britské sitcomu Červený trpaslík (Red Dwarf, BBC, 1988-1999). Pracovala také jako televizní moderátorka a scenáristka. Je provdaná za britského herce Roberta Llewellyna, se kterým má dvě děti. V současnosti píše romány a žije v Gloucestershire v Anglii.

Strom

• Nakladatel: Jota
  • EAN: 9788074621802, 9788074621932
  • Originál: V koruně naděje, v kořenech smutek
  • Překlad: Kozák, Jan
  • Popis: Elektronická kniha, 160 stran, bez zabezpečení DRM, ePUB ePUB, Mobi Mobi, česky
  • Rok vydání: 2011

Recenze Oka

Ve zpětném zrcátku

Knižní svět trápí nemoc, které se říká novinky. Novinky na sebe strhávají skoro veškerý zájem a kniha, která vyšla před půl rokem, je najednou vlastně hromádka papíru těsně nad hrobem. V téhle pravidelné rubrice se budeme dívat zpátky do minulosti a hledat tam dobré knihy, které jsou někde schované v potemnělých regálech.
Tomáš Weiss 4.8.2014

Jan Zábrana : Povídky

Podle některých nejlepší české povídky za posledních padesát let. Civilní, hluboké, rázné. Až si začátkem září budeme připomínat 30. výročí od Zábranovy smrti, budeme se zase vracet k jeho deníkům Celý život, k jeho překladům Babela, k jeho uvedení amerických beatniků do komunistického Československa....Člověk, kterému komunisté zavřeli pro nic za nic rodiče, nenechali ho pořádně studovat ani pracovat, udělal pro českého čtenáře hodně nenahraditelné práce. A napsal povídky,... více

Podělte se s ostatními o svoje myšlenky:

Napsat vlastní recenzi

Uživatelské recenze