Recenze z média novinky.cz

RECENZE: Románová freska Krev a mlíko nositele Nobelovy ceny fascinuje i vyvolává diskusi

(...) Mo Jen neobyčejně obrazným jazykem vypráví příběhy několika generací, kdy je každá z postav poznamenána osobitým zrozením a dobou, v níž žila. Autor třinácti románů a stovky povídek dává nahlédnout do života lidí, jejichž světem je nějakých osm kilometrů kolem rodné vesnice, a dokazuje, že není vždy třeba cestovat kolem zeměkoule, aby člověk prožil drama. (...) Není divu, že právě švédští akademici ocenili jeho „halucinační realismus, v němž se snoubí lidové vyprávění, historie a současnost“. I když Sto roků samoty četl až v roce 1986, pět let poté, co vydal první dvě novely, hodně na něho Márquez zapůsobil.

Žena, která odkryla pravdu o nalezení Hitlera

(...) Pochybnosti a senzační spekulace o Hitlerově smrti asi nikdy neskončí. Zčásti k nim přispělo i Stalinem dodnes nepříliš objasněné přísné embargo na jakékoli informace o tom, jak a zda vůbec sovětští vojáci vůdcovo tělo našli. Až téměř o dvacet let později mohla podat svědectví žena, která se celého procesu pátrání i identifikace přímo účastnila. (...) Po válce přijala literární jméno Rževská (podle středoruského města Ržev, kde se v únoru 1942 poprvé dostala na frontu) a již přes šedesát let píše o tom, co sama prožila. Naposledy v roce 2007 v knize Zápisky válečné tlumočnice, kterou u nás v překladu Libora Dvořáka vydalo nakladatelství Paseka.

Architektura štěstí je návodem, jak posílit své prožitky skrze vnímání krásy

Kniha s názvem Architektura štěstí od švýcarského autora Alaina de Bottona žijícího v Londýně je působivým návodem, jak začít uvažovat o architektuře jako o možném zdroji životního štěstí. Naleznete v ní odpověď na otázku co je krásná budova podle Bottona a podíváte se na svět očima tohoto spisovatele a teoretika. Botton v publikaci nabádá k větší vnímavosti vůči krásám světa. (...) Spisovatel ve svých esejistických úvahách vychází z Epikúra a jeho filosofie štěstí založené na smyslově vnímaném světě běžné zkušenosti. V tomto pojetí by lidé měli vyhledávat slast, protože ta je považována za dobro. (...) K vnímání bychom si ale měli vybírat architektonicky zdařilé budovy. Publikace má proto bohatý obrazový doprovod, který je zároveň Bottonovým předvýběrem toho, co podle něj rozhodně stojí za pozornost. "Nemůžeme zůstat napořád vnímaví k prostředí, které nejde změnit k lepšímu - a současně zůstat tak citliví, jak bychom mohli být," píše Botton.

Experimentální komiksová groteska jako akční film

(...) Zběsilé tempo příběhu se opírá o velmi netradiční formu: autor vrství bleskurychle fázované pohybové sekvence bez jediného slova, text umisťuje pod obrazové rámečky, a ten s nimi často ztrácí přímý kontakt. Tento příběh je cílen na specifického čtenáře, ale když už si ho najde, odvede stoprocentní práci.

Roald Dahl: Jirkova zázračná medicína

(...) Autorovo abrakadabra s nekonvenční pointou, jakou známe například z jeho románu Čarodějnice či z povídek pro dospělé, válcuje vyčpělé didaxe pohádky dalším saltem, při kterém odborník žasne a dítě rozumí. Láska k stárnoucímu bližnímu svému? Proč, když si to nezaslouží?

Pokus o zbožštění erotiky

(...) Ve Chvalozpěvu na ženu-zahradu se erotika jeví jako průzračný pramen radosti ze života. Autorovi se daří udržovat napětí. Povídky jsou nesmírně čtivé. Možná začnete o sexu přemýšlet trochu jinak...

Čínské osvěžení

(...) Kniha Čekání na Lina se podobá prosnulému Čekání na Godota - nejen názvem, ale i vůdčí myšlenkou. Je plná beznaděje i utajovaných jizev, které způsobil nebezpečný režim svým "otrokům". Velmi kvalitní čtivo, na němž si pochutná nejen duše intelektuála.

Kultivace ženské sexuální energie

(...) Knížka o léčivé lásce a kultivaci sexuální energie vám ukáže tu správnou cestu. Pokud jí odpustíte několik nudných pasáží a občasné trapné fráze, stane se literární královnou vašeho nočního stolku.

Vrahova hygiena

(...) Knížka má poutavý příběh. Hlavní idea je vyjádřena v dialozích, jedná se tedy o velice čtivou prózu. Žádné přebytečné popisy, nudit se budete asi tak na deseti stránkách. Hodnocení: 100%

Artopedia kontra ortopedia

(...) Co se týče grafického zpracování, to je na velmi dobré úrovni, obrazy mají dobré barvy, celé encyklopedii nechybí přehlednost a snadná orientace. Příjemným doplňkem je hudební doprovod ke každému uměleckému slohu, dodávající určitou atmosféru té které době.

Druhá světová válka, jak ji možná neznáte

(...) S dokumentem lze pracovat několika způsoby. Můžete jej shlédnout od začátku do konce jako film nebo můžete studovat události na vybraných bojištích ve zvoleném časovém období. Kromě toho máte vedle podrobného abecedního rejstříku k dispozici také obsah a rejstříky výzbroje a výstroje, událostí a osobností. (...) Po obsahové stránce je CD-ROM srozumitelné a zajímavé opravdu pro každého a rozhodně je lze doporučit jako studijní pomůcku nebo jako dárek. Vysoká kvalita českého překladu je u titulů společnosti Jimaz naprostou samozřejmostí.

Kdo vyhraje kosmické závody?

(...) CD je určeno opravdu pro každého, a to v nejlepším slova smyslu - jeho záběr je dostatečně široký a obsah velmi atraktivní a srozumitelný. (...) Technické zpracování (včetně českého překladu firmy JIMAZ) je špičkové. Chcete-li někomu předvést, co jsou to multimédia, ukažte mu Dobývání vesmíru.
Zobrazuji 1 - 20 z 50 položek
1 2 3 > >>
Zobrazit 20 40 60 100 položek